Makan di Melaka : Warung di Bt Berendam

4 comments
Ok, dah lama tak cerita pasal makan2 kan? Memandangkan hari nie hari Sabtu, kedai nie memang buka. Kitorang selalu juga lunch disini. Sama ada makan disini, atau tapau lauk bawak balik. Selalu gak ngelat. Bila family dari PD nak dtg Melaka dulu, pukul 11 dah siap2 bungkus lauk kat sini. Balik rumah masak nasi jer...heheheh.

Opss sorry. Rasanya tak ada nama kedai warung nie. Direction dia :
- Dari Alor Gajah/ Cheng ke bandar Melaka, masuk kiri di traffic light petrol pump ( x ingat Mobil atau Caltex) menghala ke Pasar Borong/ Bt Berendam.
- Melepasi supermarket Cowboy, Bintang dan seterusnya pasar borong, terus maju ke hadapan, nampak warung nie disebelah kiri tepi jalan, betul2 di simpang masuk ke supermarket Family Store.

Rasanya clear dah tu.


Ok..x dapat nak snap dengan cantik. Masa nie kebetulan tgh peak hour. Ikan bakar dia memang sedap. Setaraf dengan Jalan Bellamy, tanpa suasana hiruk pikuk dan cuaca panas. Lauk memang ngam soii... Sedap2 belaka. Antara lauk yang sering dapat perhatian:
- Ikan pari asam pedas
- Asam pedas daging tetel
- Ikan, ayam berlado
- Masak lemak telur ikan
- Ikan kembung besar percik
- Keli panggang bersambal
...dan berjenis2 lagi deretannya.

Warung nie Ahad tutup yer. Harap maaf. Tapi kalau ke Melaka hari Sabtu, ini adalah salah satu pilihan untuk menjamu selera dengan harga yang amat amat amat berpatutan
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 thoughts..

Oopss..Cikgu Cinta berkata...

ouch..sdapnyer...ni kalau makan...zue mmg no 1 kak ehehhe

Aziela berkata...

Ayoo..nak panggil Zu ke, cikgu nie? hahah..Sebenarnya akak lebih rasa dekat dengan Zue...heheheh Anyway Cikgu, terima kasih bnyk2 sbb sudi jenguk blog nie di awal pagi...

Unknown berkata...

wow....sedap2 pilihan lauk.....aiyo..kena kontrol..kena... (atok di lema diet)

Aziela berkata...

Suhami : alaa..apo plak nak diet2 plak tok.. Kok menuai nnt kuruih laa..exercise tu..hehehhe