Cabaran untuk Bekerja

2 comments
Assalamualaikum....

Kadang2 kita memang rasa berat nak pergi kerja. Tambah2 lagi bila dah bersiap pagi2 dan awal dari biasa, kononnya nak jadi pekerja cemerlang dengan tiba awal dan mula bersiap untuk kerja dengan semangat yang kitu, tapi terpaksa pula menempuh keadaan ini :

And ini adalah pemandangan yang jauhhhh ke hadapan dan tak tahu di mana penghujungnya. Tambah memenatkan perasaan ialah bila kita dah menempuh kesesakan seperti di bawah :


Ooo..... gambaran kesesakan yang telah ditempuh itu ialah yang didalam cermin tu. Pun tak nampak di mana penghujungnya. Bayangkanlah dah berapa jauh kereta kita 'merangkak'...

TAPIII...walau apa pun dugaan itu. Tegakkan kembali badan dan kuatkan semangat. Kita telah berjaya tempuh sejauh itu, bermakna kita akan berjaya tempuh yang akan datang.
Tabahkan hati, ikhlaskan jiwa....
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

2 thoughts..

RamRamCute berkata...

ooohh tidakkk!! itulah hari-hari yang akan kit asemua tempuh dan hadapi..kalau nak tunggu jalan clear..tunggu ajelah musim perayaan..time tu seronok sikit..huaa..nak pergi kerja umpama nak pegi travel dari kuala lumpur ke kuala terengganu.

Aziela berkata...

at least kalau betul travel ke KT, menarik sket..iniii...lemahhh jer...