BW Segmen Ben dan HELLO..

4 comments
Assalamualaikum.....

Alhamdulillah...syukurr dah kenyang. Burpp. Opss...sorry yer, tak jemput sbb dah lapar sangat. Hari nie kerja dari pg non-stop. Orang dah balik Solat Jumaat baru we all ada kesempatan nak gie makan. Bukan apa. Hari nie siapkan urusan pengiraan dan pemberitahuan kenaikan gaji pada staffs. Ada yang dapat naik pangkat. Tahniah kepada yang berusaha.

Anyway, sesambil menunggu surat keluar dari printer, sesambil mengira, sempat la juga selit-selitkan dengan lawatan muhibbah kepada blogger2 yang sudi singgah sini. Alhamdulillah...selesai dah semua. Ada la lebih kurang 10% yang kita tak boleh nak masuk blog dia sbb x tinggalkan address dan profile pun diorang tak sharekan pada public. Jadi, kalau ada yang mcm tu, silalah tinggalkan url anda yer. Mudah kita melawat2 dan memberi pendapat.

Kepada follower2 baru kita, selamat datang ke dunia kita. Terima kasih kerana sudi berkawan. Bila follow maknanya berkawan kan sebab kita sentiasa update story sesama kita.

Sekadar pengenalan diri, kita dah mencecah umur 35 tahun, berkahwin dan ada seorang anak yang berusia 9 tahun. Bahasakan diri 'kita' sebab dulu guna aku, tapi rasa kurang sopan pada pembaca yang lebih berusia dan juga contoh yang tidak baik pada adik2. Nak bahasakan diri akak...kang x sesuai pada yang tak muda dari kita plak. Nak guna saya, aduhhh sangatlah skemanya. Thus, 'kita' adalah ganti diri yang kita rasa paling selesa.

Oh, anyway, kita adalah weekend family. Location kami sekeluarga adalah seperti berikut :
Melaka : Sbb family in law kat situ and dulu hubby keje sana. I fell in love with Malacca juga so we decided to settle down di sana. Thus, we bought house in Malacca and of course kena selalu jenguk. But sort of sarang yang selesa kalau balik Melaka tu.
KL : I've been studying and working in KL since almost 20 years ago. Fine, I am a single lady in KL.
Port Dickson : My son staying there with my parents. Sekolah pun kat situ. My son is the eldest grandchild for my parents. So, susah sangat nak ambil dia. Macam2 alasan my parents bagi nak jaga cucu yang sorang nie. Tapi, it's a bless. Senang hati bila mak sendiri jaga. Tak jauh sgt. Bila rasa nak balik, boleh balik. And kerja kita pun x menentu. Nak jaga prestasi kerja, sometimes sampai 12 jam sehari. Kalau anak tinggal dgn kita, bila nak ajar dia buat homework, sekolah agama, tuition, attention and others.
Kuantan : yeap, hubby baru tukar company dan took up offer in Kuantan. So, either dia balik Melaka, or kita ke Kuantan.

So, weekend kita biasanya sangat pack, padat dan penuh. Nak maximisekan masa untuk hubby, anak, parents, parents in law, siblings, siblings in law, neighbour, rumah, pokok2 buah, kereta dan bermacam2 lagilah.

Sounds hectic kan. Cuma hopefully tak berjangkit la kekecohan di dunia sebenar dengan dunia blog.

So, sekali lagi...welcome everybody. Silalah jamu selera yer. Oh..self service yer kat sini....
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 thoughts..

No name berkata...

mmg biasa lar, cucu pertyama mmg dok dgn tok,.. Buah hati lar tue...

Aziela berkata...

lizzie : takut jadi spoil je..tapi Alhamdulillah nenek dgn atok dia masih lagi strict...hehehe

Unknown berkata...

wah....memang pack kehidupan harian kak aziela....kok atoklah, awal2 dah gibab

Aziela berkata...

Suhami : Selagi tak berada dalam situasi tu, memang kita tak tau boleh buat ke tidak..hehhehe...