Buffet Buka Puasa Pertama Tahun Nie...

2 comments
Assalamualaikum.....

Ha....kena story pasal buffet nie. Actually dah lama. Kita dengan hubby buka puasa di luar masa first day puasa. Ingat tak entry kita pasal opis kita yang udara nya beracun tu? Kalau tak ingat, boleh refresh kat sini yer. Ha, lepas kejadian tu, dan kami semua dihalau balik, maka kita pulang semula ke Kuantan. Hari pertama puasa, tambahan lagi first time hubby puasa seorang diri di tempat baru, di Kuantan. Kesian kita. Tak ada wife, anak, parents... Mesti hubby kita sedih. Kita tak hiraukan penat kita. Yang penting kita cuba untuk gembirakan hubby kita.

Bila hubby balik kerja petang tu, punya la happy dia nampak kita ada kat rumah. So, terus siap untuk keluar cari food untuk buka. Kami dah penat 2-2 orang, maka jalan2, pusing2 Kuantan, maka tertariklah dengan offer buffet Ramadhan di Hotel Continental. Nampak macam menarik. Harga cuma RM49.90 nett seorang jer. Boleh tahan gak. Biasanya kan lebih dari RM60.00 kalau bulan puasa nie.

Maka kami pun call, buat reservation dan teruskan pusing2 Kuantan sementara tunggu waktu berbuka.

Menariknya, ada kambing panggang. Tapi disebabkan tak berapa ramai masa first day, diorang hanya panggang dalam setengah ekor kambing saja. Tak nak membazir katanya. Bagus kan..

Kita tak ambik gambar kambing dan gulai kawah pun...sibuk pulak dengan menu lain. Banyak dan sedap2 belaka. Tapi, sup dagingnya tawar gila2. Bila dapat borak dengan chef, baru tau, ada sorang chef muda yang masak dan terlupa nak letak garam. Patutt laaa...

Ok, meh layan gambar yer.

Kerabu, ulam dan pelbagai sambal

Set pecal

Rojak buah

Sup daging yang tidak bergaram

Pengat pisang yang sangat sedap

Bubur Lambuk

Bee Hoon Singapore yang sedap

Ayam panggang dengan sos cili

Ayam Pandan ( Not so nice. Keras and kering)

Sambal sotong dengan petai

Udang kari kering

Masak lemak labu dengan ikan masin. Pergh...heaven.

Berbagai jenis desert

Desert lagi


Selain daripada tu, di bahagian koridor luar, rupa2nya ada lagi pasta bermacam style, roti canai, mee kari, ais kacang, cendol dan paling spesel ialah patin masak tempoyak.

Selain dari 2-3 hidangan yang tak berapa merangsang tu, yang lain2 semuanya memang memuaskan sangat. Tempat solat yang selesa juga disediakan.

Hmm...dah plan nak bawa Adam next week.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

2 thoughts..

Nasz berkata...

sedapnya..dah lama tak pakai bufet kat hotel masa berbuka puasa..

MOHD NASER.com

Aziela berkata...

NasZ : Memang saya pun puas hati dengan buffet yang ini.