Pengaruh lagu dalam kehidupan

3 comments
Assalamualaikum.....

Memang tajuk global kan. Dah banyak sangat pihak yang membincangkan. Itulah sebabnya wujud genre lagu nasyid dan sebagainya. Sangat baik. Dan kita rasa rakyat Malaysia secara dekatnya sedikit demi sedikit telah mula menuju ke jalan yang diredhai walaupun masih ramai yang ber'tuhan'kan duit dan bersahabat dengan syaitan.

Cuma, kebelakangan nie, kita sering dengar lagu2 yang dicipta sekitar tahun 50an hinggalah ke 70an. Kebanyakan lagu yang hit dan top adalah mengenai cinta kasih dan sayang. memang tak salah. Tapi perlukan di nyanyikan kisah ciuman kekasih, pelukan hangat, kucupan terakhir, genggaman tangan, menghidu haruma rambut dan sebagainya?

Kalaulah dalam lagu telah dinyanyikan dengan indah perlakuan2 begini, maka masyarakat secara x langsungnya menganggap ia adalah lumrah budaya. Betulkah ini? Apakah kita setuju dengan cara hidup sebegini?
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

3 thoughts..

Unknown berkata...

Hahaha, setuju dgn pengaruh lagu dlm hidup kita....sbb sy selalu kaitkan perasaan dan liku2 hidup dalam setiap lirik lagu yg sy suka...

wah,..katanya ;)

Aziela berkata...

Azham : Tengok AF pun cukup. Saper yg nyanyi lagu pilu sedih sayu...tak lama tu kena buang la..heheheh

Ehhmm..welcme yer dikkk...

RamRamCute berkata...

Saya setuju. Kadang-kadang tu ntah apa-apa mesej yabg hendak disampaikannya pun tak tahulah. Tidak sesuai untuk didengari oleh semua peringkat umur.