CNY 2012 : Sekolah Cuti Berapa Hari?

1 comment
Assalamualaikum.....

Waa...excited kan tengok cuti CNY tahun nie. Direct 4 hari sebab bersambung dengan weekend.

Tapi, entah siapa beri information katanya sekolah cuti direct seminggu...!!

Bila dengar mcm tu, hubby pun dah beria2 plan holiday. Konon sebab last year, x sempat langsung nak pergi holiday mana2. Lagipun mmg kita saja x nak pergi holiday, kasi satu pengajaran sebab tak perform dalam sekolah last year.

So, kita dah siap booking segala bagai di destinasi pilihan kami. Dah bayar deposit dan dah uruskan segalanya dengan susah payah sebab last minute kan. Dah sah2 cuti panjang, ramailah yang ambik kesempatan berholiday juga.

Tapi tiba2, mak kita kata sekolah Adam x bagi keputusan lagi cuti sampai bila. Ah sudahh...!!! Mcm mana nie..? Tadi kita call admin sekolah dia pun, diorang kata x dapat beri keputusan lagi sebab permohonan masih tergantung. Mohon apa, pada siapa, apa yg tergantung, kita x taulah....

Lepas tu, nak ditambah panik, baru teringat, sekolah Adam nie, 98% pelajar Melayu. Yang lain adalah sorang dua India dan Iban Kadazan jer... Maklumlah, bandar tentera Port Dickson tu....

So, u all ada information x sekolah cuti berapa lama?

Kalaulah sekolah x memanjangkan cuti, wajarkah kita meninggalkan anak kita di rumah tanpa bercuti bersama, atau kita tulis surat kat sekolah untuk mohon cuti bagi Adam?

Aduhhh....

Decision, decision, decision....
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

1 thoughts..:

RamRamCute berkata...

kesian Adama...jangan ditinggalkan dia.. :)