Novel Review : Kau Pemilik Hati

8 comments
Assalamualaikum.....

Eisshhh...dah lamaaa sangat usha cerita nie.

Sebenarnya kita peminat tegar karya Ayumi Syafiqah nie. Start addicted dengan karya dia melalui blog beliau iaitu Biola Tidak Berdawai. Mula2, kita ingatkan dia memang seorang penulis profesional. Menggagau pergi ke merata2 kedai buku nak cari buku dia, tapi hampa.. Hahahahha. Bila tanya dia dalam blognya, barulah tahu yang manuskrip pertama beliau masih dalam proses. Setelah berbulan-bulan sabar menunggu...akhirnya masa yang di tunggu, tiba juga. Karya pertama beliau di terbitkan oleh pihak Kaki Novel. Memang berbaloi sungguh.

Atas niat untuk menghargai karya ini, kita order direct dengan penulis. Alhamdulillah, dah beberapa minggu terima dan habis membacanya pada hari yang sama. Sanggup tidur lewat masa tu.  Tapi memang berbaloi sungguh. Anyway, mehlah kita imbas sikit kisah dalam novel nie.

(Abaikan background meja kita yang bersepah tu)

Kau Pemilik Hati ialah kisah percintaan selepas perkahwinan. Heronya(Zafril) memang cintakan heroin (Qarissa), tapi heroin tu terpaksa kawen. Kenapa? Kena baca baru tau.

Tapi dalam pada menyemai percintaan mereka, Zafril sebagai suami sangat bersabar melayan dan membentuk isterinya ke arah mewujudkan sebuah institusi keluarga sempurna. Oleh itu, kesabaran Zafril akhirnya terbayar apabila usahanya sedikit demi sedikit membuahkan hasil. Sayangnya, setelah cinta telah bertapak kukuh dalam jiwa dan raga Rissa, pengalaman hitam lalu dalam kehidupan Rissa tiba-tiba muncul. Zafril yang sekian lama bersabar dan ikhlas meladeni isterinya, pincang juga dalam melangkah sebagai pemimpin. Rissa kecewa. Tindakannya setelah kekecewaan melanda telah menggegarkan dunia Zafril. Oh, bukan saja Zafril, tapi seisi dunia yang mengenali Qarissa Puteri itu. Apakah tindakannya dan apakah kesudahannya? Selamilah dengan jiwa dan mata hati anda sendiri...





 Beli daripada penulis sendiri, inilah yang paling berharga. Tandatangan novelisnya serta baris2 luahan jiwa terhadap peminat yang entah siapa2 ini. Tak ternilai rasanya. Terima kasih Ayumi....



 Beli novel, bonusnya : Autograph berharga, penanda buku yang matching dengan cover buku yang sangat sweet dan penanda buku ekstra yang sangat eksklusif dan romantik.... ohh..berbaloi 100x!



Nak tayang penanda buku yang romantik nie... Belum baca buku, mood romantik dah tiba.

Personal review kita, secara ringkasnya, gaya penulisan yang standard untuk novel cinta. In fact memang tak sangka langsung yang penulisnya nie masih muda belia dan bergelar pelajar lagi. Kita memang betul2 ingatkan dia seorang penulis profesional yang dah ada deretan novel di pasaran.

Namun, as a human, adalah error sikit di sana dan sini. Proof reader pun x perasan kot. Cumanya, sesuai dengan usia penulis, setiap babak romantis di tulis dan dikembangkan dengan berhati-hati. Maklumlah, mind settingnya masih ada sempadan2 yang harus di patuhi. Tapi, yang paling touching sekali adalah antara babak-babak terakhir di saat Qarissa dan Zafril sama-sama menanggung duka. Puncanya, hanyalah kerana tidak berkomunikasi di antara satu sama lain. Kesengsaraan mereka itu adalah gambaran betapa dalamnya cinta mereka berdua untuk satu sama lain. Tak tahu macam mana Ayumi lakukan, tapi ianya memang berbekas di hati. U work your magic, girl...

Sedikit silap di sana dan sini, kita rasa adalah perkara biasa. Adalah a few, tapi since kita dah notedkan dalam phone yang mana sim card dan memory cardnya dah takkan digapai lagi, maka kenalah study semula.... Tp itu bukan utk tatapan public. Maaflah. Hanya untuk penulis sahaja nanti. (Eleehh..mcmlah BIG  sangattt... kecohh jer kita kan...hihihihi...)

So, untuk mereka2 yang menanti ulasan kita, harap ini memadai...

Kepada Ayumi : U r going to have a brighter roads ahead


Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

8 thoughts..

Izwa Kamaruddin berkata...

mcm best jek..

Prettywrite berkata...

lama dah tak baca novel..kalo baca mesti berbulan baru abes..hehe

Unknown berkata...

wahh..study lagi dah buat novel.. hebat..remaja mcm ni yg kita nak.. bukan asyik lepak main fb main twitter tak tentu hala.. ehehehe..

cam bagus je yang bercakap tu kan.. main blog je :P

Kancil 8349 berkata...

wow...review novel...dari review nie macam best je ceritanya

[AYUMI SYAFIQAH] berkata...

touching. T____T
thank you kak aziela... lebiuu :')

Unknown berkata...

wah....huntungla muda2 dah ada novel sendiri kan...sonoknya...

RamRamCute berkata...

mesti best ni....

Aziela berkata...

Mrs. Eady, Kancil & Rahmah : Bestlah untuk selera minda kita.

Prettywrite : Ni mesti orang yg sibuk kan..?

Ayumi : Its sincere from my heart

Suhami : Kannn... mudaaa lagi tu.

Rai : hahahahha..samalah kita Rai...