Movie Review : Parker

5 comments
Assalamualaikum.....


Cerita nie kanak2 tak boleh tengok. Ganas! So, kita pergi dengan hubby jer. Itupun di suggestkan oleh budak kaunter tiket sebab kami tak plan nak tengok movie.

Gambar semua from Google yer...

Jason Statham nie kita memang minat dia sejak dia berlakon dalam Transporter. Suka sebab dia selalu bawa watak hero yang cool dan bijak. Matang cara dia. Dia memang tak hensem kan? Dengan kepala botaknya, dengan muka semak penuh janggut tu kan? Tapi serius, kematangan, kebijaksanaan dia memang sangat mencairkan hati.

(So men, jangan ingat tak hensem tak boleh tackle pompuan, ok..)

Cerita nie mengisahkan perompak kecil2an yang baik hati sebab dia merompak tapi tak nak bunuh2 orang awam dan cederakan orang. Siap jadi consultant dan psychologist lagi amsa tengah merompak sebab salah sorang polis tu macam akan mati dek terlalu takut.





Tapi, bila dah berjaya, rakan2 geng perompak dia yang dia baru kenal tu ajak dia rompak something bigger. Tapi dia tak nak. So, diorang bunuh dia. Malangnya bagi mereka, dia tak mati. Dia sempat diselamatkan oleh sekeluarga peladang.

Bila dia sihat, dia mulakan misi untuk ambil bahagian dia dalam rompakan pertama tu. Masa nie lah jumpa Jennnifer Lopez yang tengah sangat2 tersepit dengan masalah kewangan. Akhirnya dia berjaya dapatkan kembali hak dia, siap dapat untung berganda. Setiap orang yang berjasa pada dia pun dapat untung berganda juga. Walaupun J. Lo jatuh cinta dengan dia, dia tetap setia dengan girlfriend dia.



Yang menarik ialah mission dia dan implementation dia. Kecekapan berfikir dan bertindak semasa dilanda konflik, bagi kita itu kekuatan jalan cerita nie. Stunts are ok..so and so jer.


Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

5 thoughts..

zoul dahan™ berkata...

Saya pun minat mamat ni.
Habis semua DVD dia saya dah beli.
Sebab tak boleh ajak anak2 masuk panggung.
Saya akan cari DVD ini.

Dah tengok Hantu Kak Limah 2?
Saya tengok dengan famili Jumaat lepas.
Jalan cerita memang mengarutlah.
Tapi arwah Zami Ismail memang terbaik.
Akan rindukan lakonan dia selama2nya.

Unknown berkata...

Wah...dah lama tak menonton wayang hehe......macam best jer huhu tapi ada J.Lo saya tak minat J.Lo hehe

Aziela berkata...

@zouldahan Kan...bestkan dia... Tapi saya belum tengok cerita Usin tu lagi Doc. Belum berkesempatan.

Aziela berkata...

@Azham Vsvc La ye ker? Akak pulak, minat giler dengan J. Lo.. hehehehe

Mrs Velentine berkata...

Jlo...wow..mmg best ni kan