Hubby Memancing Lagi

No Comments
Assalamualaikum.....

Hubby memancing lagi. Kali ni, di Tg Lumpur di Kuantan jer. Ada jeti yang baru di bina di situ. Jadi tumpuan kaki pancing lah untuk lepaskan gian.

Ikan biasa2 jer...tapi 'menarik' tu sedap juga lah hubby kata.


Dapatlah gelama besar2 macam tu a few. Ada sekali tu, hubby dapat sampai 6 ekor gelama besar tu. Habis memancing dah pukul 2.00 pagi. Rumah di Kuantan tu tak ada peti ais pun. Rumah bujang. Bila kita tanya dia tak nak beli fridge kecik satu ke, dia kata tak perlu. Nanti nak pindah ke, banjir ke, susah dia kata. So, since tak ada fridge, ikan tu x bolehlah simpan. Nak bagi neighbour pun dah lewat sangat. Solutionnya, dia bawa balik rumah, siang dan terus goreng. Makan panas2 sambil lepaskan penat memancing. Sampai kenyang jadinya dia kata.

Kalau kat pantai Melaka atau PD, nak dapat gelama yang kasar2 macam nie tak berapa senangkla. Kadang2 ikut nasib2 jer. Kalau pergi laut dalam baru yer seronok. Banyak ikan boleh dapat.



Anyway, apa nama ikan yang warna putih kat bawah nie? Ada sesiapa tahu tak? Kita terjumpa ikan ni di Kemaman. Ada story nak share....tapi nak kena cari dulu nama ikan nie. Ada sesiapa yang boleh bantu...?




Psst : Macam mana pengalaman anda mengundi hari nie...?



.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 thoughts..