Khamis, 27 November 2014

Kesudahan UPSR Untuk Adam. Alhamdulillah..

Assalamualaikum.....

Dah beberapa malam kita tak dapat tidur dek terlalu risaukan keputusan Adam. Tak dapat tidur bermaksud tak dapat tidur lena...kejap2 terjaga, kejap2 terjaga. Mujur juga kita sangat sibuk dengan urusan pejabat, sekurang2nya bolehlah divert sedikit perhatian.

Pada awalnya kita dah beritahu pada Adam dan mak ayah yang kita tak boleh cuti sebab terlalu banyak kerja. Adam patuh jer angguk kepala. Tapi ibu mana yang sampai hati. Inilah satu2nya anak. Kita dah terlepas sangat banyak momen sepanjang dia membesar, maka kita nak cuba maximizekan momen2 berharga. Susah dan senang Adam, jatuh dan bangun Adam, ibunya harus sentiasa disisi.

Dan hari sebelumnya kita dah minta izin bos untuk keluar waktu pejabat bagi menemankan Adam di sekolah. Maka, jam 7.30 pagi kita dah masuk ofis dan buat kerja macam lipas kudung. Jam 10.00 pagi kita bergerak dari Bangsar ke Port Dickson. Ngam2 pukul 11.00 pagi kita tiba di sekolah yang mana Adam telah tiba satu jam sebelumnya dengan atuknya. Tapi atuknya balik rumah pula.

Semua murid dan ibu bapa yang hadir dah duduk di dewan sekolah. Telah diagihkan fail2 peribadi, sijil2 yang berkaitan dan sebagainya. Adam dah terima sijil lisan/bacaan untuk BM dan BI. Setiap bahasa ada 4 penilaian seperti tatabahasa, kelancaran dan sebagainya. Adam Alhamdulillah memperoleh A untuk semua aspek..maka 8A di situ.

Hati semakin tidak tenang. Adam ni pula duduknya di kerusi depan sekali. Aduhai.... terpaksa lah mama sentiasa mengadap guru2 dengan segannya. Pukul 11.00 pagi, keputusan masih belum keluar. Tapi tiba2 semua guru2 yang terlibat hilang dari dewan. Telefon kami pula tak berhenti berbunyi. Dengan wassap, dengan sms, dengan panggilan dari ahli keluarga dan rakan2 untuk mengetahui apa keputusan Adam kerana kebanyakan pelajar dari daerah lain dan dari KL sendiri telah pun menerima keputusan.

Sementara tu, kita tak berhenti pesan dengan Adam macam2. Tak kiralah apa keputusan sekalipun, tiada sebutir A sekali pun, selepas ambil slip, pergi salam setiap guru, ucapkan terima kasih, mohon halalkan ilmu yang mereka berikan kepada Adam selama ini. Adam hanya angguk patuh dengan penuh debaran.

Jam 12.00 tengah hari, barulah guru2 semua masuk kembali ke dalam dewan berserta dengan Guru Besar sekolah sekali. Guru Besar memberikan ucapan yang pertama kali di dengar dengan penuh takzim tanpa ada suara dari para hadirin. Selalunya kalau ada majlis yang melibatkan ibu bapa...walau siapa pun berucap, pasti suasana masih hingar bingar macam dalam pasar.

Dukacita dimaklumkan kepada kami, keputusan UPSR sekolah merosot dengan teruk. Kami ibu bapa di ingatkan agar jangan memarahi dan menyalahkan anak2 sekiranya keputusan anak2 tidak seperti yang diharapkan. Tambahan lagi dengan tekanan kerana pengulangan beberapa kertas peperiksaan yang menjadi isu hangat negara tahun ini.

Maka kita sendiri terus set dalam minda untuk bersedia sekiranya keputusan Adam juga jatuh merudum kerana prestasinya tahun ini juga agak kurang cemerlang berbanding tahun2 yang lepas. Tak apalah...yang penting usahanya sangat utuh. Jiwa dan raga telah Adam korbankan tahun ini. Walau apa pun rezeki Adam, dia telah berjaya mengharungi cabaran ini.

Guru Besar menyambung bicara dengan kenyataan yang sangat, sangat memeranjatkan ibu bapa sekalian. Tahun ini, hanya DUA orang murid yang mencapai 5A.

 DUA orang jer...???

Sekolah Adam ni, sepanjang sejarah, yang paling teruk pun 9 orang pelajar yang dapat 5A...manakala tahun2 lain semuanya belas2 orang atau puluh2 orang. Aduhai...semakin lemah longlai rasanya. Kita pandang Adam, Adam pandang kita. Kasihannya anakku, Ya Allah. Adam pandang kita dengan pandangan pasrah. Yer lah...kalau 2 orang tu, dah sah2 la top student sekolah, sedangkan tahun ni Adam bukannya top student. Kita peluk Adam, cium dia dan minta dia redha dan pasrah. Hidup masih panjang lagi... Dia nampak tenang sedikit lepas tu.

Selepas Guru Besar berucap, slip2 dan sampul2 di susun di dalam dulang. Seorang guru membuat pengumuman bahawa pelajar2 yang mendapat 5A dan 4A1B akan diberikan slip peperiksaan oleh GB di atas pentas.

Untuk 5A, nama pelajar perempuan yang hanya berjaya di'potong' Adam sekali diumumkan. Keputusan yang memang dijangka kerana beliau memang ratu akademik sekolah. Untuk pelajar 5A seterusnya, cikgu mengumumkan...

MUHAMMAD...
                                 SAIFUL.....

Adam dah terus berdiri, kita dah menitiskan air mata.... Yerlah, untuk pelajar darjah 6, hanya dia seorang yang bernama Muhammad Saiful......Adam.

                                                       ADAM!

Sebaik habis namanya disebut, terus kita tarik dia dan cium dia dalam tangisan dan Adam terus melangkah ke pentas.



Alhamdulillah, Ya Rabbi... Terima kasih Ya Allah....

Keputusan 5A yang sangat tidak dijangka. Kami sangat bersyukur dengan pemberianMu Ya Allah....
Tak sangka seorang pelajar lelaki yang dimaksudkan itu ialah Adam. Secara automatik, terus terlayar seperti sebuah filem segala susah payah Adam sejak dia bergelar pelajar di sekolah itu sehingga sekarang.

 Guru2 yang sangattt baik dan ambil berat dengannya, tidak kurang juga guru2 yang meminggirkan dan mengenepikan Adam kerana dia bukan siapa2. Ibu bapanya bukan orang berpangkat dan atok neneknya hanya orang kampung yang tinggal di dalam kebun getah. Tapi kami tetap beri semangat pada Adam, jangan bersedih, jangan patah semangat...bersangka baik dengan segelintir guru2 yang begini...masih ramai guru2 yang sayangkan beliau, yang membimbing beliau. Alhamdulillah...Adam anak yang matang sebelum usianya.


Guru Besar di apit oleh pelajar2 5A dan yang lain2nya adalah rakan2 sekelas Adam yang memperoleh 4A1B. Kesemuanya kita kenal, terutama sekali rakan2 lelakinya yang manja dengan kita seolah2 mereka berkongsi mama juga dengan Adam. Dihujung kanan ialah Penolong Kanan HEM sekolah.


Ini adalah antara guru2 yang menyayangi Adam, yang memberi semangat dan harapan kepada Adam, yang melindungi Adam, yang membuka jalan di saat Adam seperti dihalang daripada berjaya. Guru yang memakai kemeja kotak2 biru dan merah, Cikgu Asharuddin terus memeluk Adam dan sentiasa memeluk Adam. Di hadapan kita kata beliau, "Ini anak angkat saya. Adam sentiasa dengan saya" sambil memandang Adam dengan gembira dan kita nampak riak bangga beliau terhadap kejayaan Adam. Well cikgu, itu sebenarnya, refleksi kejayaan cikgu. Bukan setakat Adam...namun doa dan bimbingan dan kasih sayang cikgu2 sekalian turut terkandung sama di dalam kejayaan ini.

Yang cikgu2 lain ialah ustaz pendidikan Agama dan Bahasa Arab dan yang sebelah kiri sekali mengajar Adam masa Adam darjah 3 rasanya. Tapi mereka ni semua satu geng.

Kisah yang menambah debaran kami sebelum keputusan diumumkan, ustaz yang paling kanan sekali rupa2nya menunggu Guru Besar tiba di sekolah dengan keputusan. Mereka dengan tak sabar2 memeriksa nama pelajar yang dapat 5A. Agaknya dek terlalu gembira, ustaz ni tak sabar2 nak beritahu Adam. Terus dia naik ke dewan, dan masa itu kita nampak dia mundar mandir di depan pintu dewan berdekatan dengan tempat duduk kami. Setelah beberapa minit, dia panggil Adam keluar. Sebaik Adam keluar, dia hulurkan tangan. Adam sambut huluran salam beliau dengan terpinga2. Kenapa agaknya?

"Tahniah.." kata ustaz. Adam terpinga2 lagi.
"Tahniah kenapa, ustaz?" tanya Adam
"Tahniah kerana tak kisahlah apa pun keputusan kamu, saya nak ucapkan tahniah." Jawab beliau.
Beliau terus berlalu pergi dan Adam hanya memandang beliau dari belakang masih lagi bingung. Tapi kata Adam, sambil dia jalan pergi, sebelah tangannya di angkat rendah sambil mengembangkan kelima-lima jarinya.

Bila Adam ceritakan pada kita, kami tak nak menaruh harapan. Sangat menyakitkan kalau itu bukannya kenyataan.

Tak lama kemudian, rakan baik Adam iaitu ketua pelajar sekolah dan juga anak kepada Guru Kelas darjah 6 juga, beri isyarat pada Adam sebab dia duduk jauh dari kami...jarinya ditunjuk pada Adam dan dia juga mengembangkan 5 jarinya. Pun, kami tidak mahu percaya...mungkin salah tengok agaknya.

Bila guru2 kembali ke dewan, salah seorang dari guru2 itu, terus datang dekat dengan kita, di bisiknya perlahan tapi jelas...

"Tahniah.." katanya...sambil segera berlalu ke meja yang khas buatnya.

Hati tetap mengharap bahawa benarlah Adam berjaya. Tapii, bila Guru Besar kata hanya 2 orang, kami mula hilang keyakinan. Tapi benarlah, kalau ada ihsan Allah...rezeki kita bukannya boleh dilihat mata...

Selepas kami bersalam2an dan mengucapkan terima kasih pada semua guru2 dan ibu bapa rakan2 Adam juga...peluk memeluk dengan sesiapa saja yang sudi....kami terus pulang ke rumah.

Atuknya tak sabar2 buka pintu rumah. Sebaik saja Adam beri salam dan masuk rumah, atuk terus peluk Adam sambil menangis dengan penuh esakan. Bukan suasana gembira...tapi suasana pilu di rumah. Penuh dengan tangisan. Nenek lagilah tak tertahan tangisannya. Kita masuk rumah juga memeluk mereka dengan tangisan. Adik bongsu kita yang juga ada di rumah dengan suaminya juga mengalirkan air mata.

Kami menangis kerana bersyukur. Kami tak sangka kasih Allah kepada Adam dan kepada kami sebegini besar kerana bila dimuhasabah, rasanya kami juga insan yang banyak dosanya.

Kami bersyukur kerana Allah memperkenankan permintaan kami. Kami bersyukur kerana doa kami, usaha kami dan tawakkal kami didengari Allah. Kami terharu dengan keadilan untuk kami... Pilunyaaa...sebaknya..tak dapat dibayangkan.

Selepas reda tangisan, barulah bercerita pula tentang apa yang jadi di sekolah. Yang penting, kami rasa Adam memang berhak untuk merasa puas hati dengan usahanya. Semoga kejayaan ini tak akan berhenti di sini. Semoga Adam tidak lupa tentang pengajarannya. Untuk berjaya, untuk cemerlang...bukannya mudah. Usaha, semangat, tabah dan sabar sangat perlu disamping berdoa dan bertawakkal.

Apa-apa pun, kita percaya..selain yang disebutkan itu, doa dari rakan2 sekalian juga pasti ada makbulnya, Terima kasih kerana sudi mendoakan Adam seikhlasnya...terima kasih kerana sudi menyayangi Adam walau hanya melalui tulisan mamanya ini sahaja.

Terima kasih semua....





Nota kaki : Maaf kalau entry ini terlalu panjang. Entry ini sesi luahan perasaan dan juga sebagai rekod untuk masa hadapan....



.





Rabu, 26 November 2014

WW: Secebis Paris

Assalamualaikum.....




Nota : Dah lama dapat, tp bz sgt, z senpat update. Terasa mcm pegang Eiffel sebenar. Thank you soooo much Irfa.

Isnin, 24 November 2014

Alas Perut

Assalamualaikum.....

Teramatlah sibuknya bila kerja di opis Bangsar ni. Blog terabai sikit sebab weekend pun kerja. Otak dah tepu. Jiwa dan minda sangat stress dan akhirnya organ2 tubuh pun tak mampu menahan. Masa ni lah macam2 benda nak sakit. Lutut yang koyak ligamen pun bengkak macam tampal bola sepak plastik yang budak kecik main tu kat lutut ni...sakitnya...Allah sajalah yang tahu macam mana siksa nak memaksa diri meneruskan langkah,

Hari ni..demam pula...

Kepala ni jangan cakaplah. Entah buah pinggang mampu proses ke tidak saban hari asyik menelan paracetamol berbagai2 miligram dek sakit kepala yang melampau,

Tambahan lagi, keputusan UPSR Adam akan keluar lusa. Tak mampu nak berharap. Ini masanya untuk redha dan bersyukur. Tak kisahlah apa saja keputusannya. Adam pun stress sangat tahun ni. Biarlah...UPSR bukanlah penentu untuk ke syurga.

Walaubagaimanapun....

Yer, saya sangat stress. Lunch biasanya memang tak sempat nak keluar. Maka kena bijak beli heavy breakfast atau bawa bekal sekiranya masih terdaya untuk memasak di malam hari. Kalau tidak....ni, dalam gambar kat bawah ni....


Air milo, rendam biskut kering.....


Jadilah...buat alas perut, 

Allah, berikanku kekuatan mengharungi segala dugaan...

Ya Rabbi, permudahkanlah urusanku....

Amiin....


.



.

Rabu, 19 November 2014

WW: Bekal Ke Pejabat

Assalamualaikum.....


Isnin, 17 November 2014

Menu Istimewa Jerantut : Gulai Asam Rong

Assalamualaikum.....

Ok...seperti yang kita janjikan, kita nak bercerita tentang menu istimewa di bandar Jerantut ni, Menunya ialah gulai asam rong.

Kita pernah menonton rancangan masakan yang menyiarkan tentang gulai asam rong ni, tapi memang tak pernah berpeluang untuk mencubanya, Hasil pencarian di Google pun, tak berapa banyak maklumat yang ada.

Khabarnya asam rong ini ialah berasal usul dari biji buah getah dari pokok getah yang menjana pendapatan negara tu. Mak kita pun memang ada tanam pokok getah sikit2 dulu dan kita sendiri membesar dengan pokok getah. Bermain dengan pokok getah dan sebagainya....

Tapi sumpah kita tak pernah tahu yang biji getah nie boleh di makan. Kami selalunya buat main jer biji getah ni. Gosokkan laju2 dan kuat pada simen kat rumah, lepas tu lekapkan kat peha. Mak oii...boleh merah kulit menahan panas. Ini biasanya sebagai denda dalam permainan untuk sesiapa yang kalah dalam congkak misalnya.

Untuk asam rong ni pula, khabarnya biji2 getah yang gugur itu akan dipecahkan kulit luarnya. Di dalamnya ada biji lain yang putih bersih dan seperti baldu kulitnya. Biji yang putih ini akan ditumbuk dan diperam bersama bahan2 yang tersendiri selama beberapa bulan kalau kita tak silap. Ala, macam kita makan budu, tempoyak, cencalok dan ikan pekasam la agaknya methodnya.

So, bila dimasak, sesenduk dari peraman biji getah ini akan dimasukkan kedalam masakan. Ok...mari kongsi pengalaman kita.


Setelah kita google, maka kita berjaya jumpa kedai yang dimaksudkan oleh blogger-blogger lain. Kedai Kak Noor namanya. Biasanya, untuk gulai asam rong ni, seusai dimasak dengan ikan kenerak. Ikan sungai Pahang lah kiranya. Tapi, tiada rezeki kami, kami dapat ikan lain. Tapi eh, sedap pulak ikan ni. Kita tak dapat 'tangkap' dengan jelas nama ikan ni seperti mana yang disebut oleh tuan kedai...tapi rasanya seperti ikan krai juga. Cuma duri2nya tidak sehalus dan tidak sebanyak ikan krai. Memang sedap.

Kita ambil hanya sekeping ikan saja dan kongsi makan bersama Adam. Tapi sekeping ikan ni sangat besar. Itu saiz pinggan makan nasi standard di kedai2 yer. Bukan piring lauk tu tau, Jadi, bolehlah bayangkan kebesaran saiz ikan tersebut.

Gulai ikan ni di masak dengan beberapa jenis sayuran kampung. Antara jenis sayuran yang kita jumpa ialah pucuk ubi, pucuk paku, daun kesum dan juga terung telunjuk.

Gulai ini tidak menggunakan santan. Ianya hanya direbus bersama2 dengan cili padi dan kunyit yang ditumbuk halus, asam rong tadi dan juga ikan dan sayur-sayuran itu. Jadi, semestinya anda akan rasa pedas dan masam2. Rasa masam itu semestinya datang dari jeruk rong tadi. Tapi sesuatu yang menangkap perhatian kita, disamping rasa pedas dan masam2, ianya juga rasa berlemak. Kombinasi pedas, masam dan lemak...sememangnya sesuatu yang sangat menarik. Pada kita, memang sedap. Oh, kepedasan gulai2 orang Jerantut, jangan di ambil mudah yer. Tercabar kegagahan menahan pedas anak jati Negeri Sembilan ni...hahahaha.

Yang lebih istimewa, rasa isi ikan tu juga sangat cantik berpadu dengan keenakan kuahnya. Ok, kita buktikan yer...

Disebabkan ikan tu besar, kita dengan Adam memang tak terhabis. Kami hanya makan suku saja...hahahaha. Jadi, bungkus bawa balik resort dan juga bungkus nasi putih. Konon nanti hubby boleh rasa sikit, lagipun kami malas nak keluar mana2 lagi nanti.

Petang tu selepas Maghrib, kami makan lagi anak beranak dengan gulai tu. Hubby makan sikit sebab dia pun ada dinner kena attend. Adam pula, ikut hubby ke dinner itu juga kerana kami sekeluarga dijemput hadir oleh MDnya, tapi kita tak pergi. Jadi kita juga la yang makan bersungguh2 ikan tu. Memang terbaik. Nasi sejuk, lauk sejuk, tapi hanya makan isi ikan ini sahaja dengan nasi putih, sudah cukup memuaskan selera. Kenyang hingga pagi. Ajaibnya, ikan tu tetap tak habis. Esok pagi, sambung makan dengan nasi lemak pula. Satu lagi keajaiban, rasanya tetap sama dan mantap. Tak basi langsung, tak berubah apa pun langsung. Mungkin sebab letaknya dalam air cond bilik dan juga kerana tidak bersantan. Tapi kita juga yakin ianya adalah keistimewaan jeruk asam rong itu sendiri. Jadi terbukti kan? Sedap hingga esok pagi.

Ok, mari bercerita tentang kedai pula. Kedai ni memang penuh dengan lauk pauk selera kampung. Sangat menyelerakan. Senang cerita, menunya menyeluruh. Setiap orang berbeza citarasa, tapi anda pasti akan berjumpa dengan menu kegemaran selera anda disini.


Antara deretan lauk pauknya, termasuklah ikan patin masak tempoyak.

Antara deretan ulam-ulamannya...

Portion nasi kita. Ulam, sedikit perut tembusu untuk merasa saja dan gulai asam rong.

Adam ambil lauk sotong.... Jadi dia pun makan gulai asam rong tu sedikit jer... Not to his liking actually sebab masam2 ni dia kurang gemar, kecuali asam pedas.

Seketul ikan tadi, berharga 20.00++. Keseluruhan bil kami sekali dengan air (sorang 2 gelas tau, sebab pedas menyengat) ialah RM40.00. Ini termasuklah nasi yang dibungkus untuk dibawa balik.
Pada kita, harganya memang sangat-sangat berbaloi. Tambahan pula, menu ini boleh dikatakan menu eksotik. Bukan senang anda nak jumpa di mana2.



Kedai ni sebenarnya terletak di food court baharu yang bersetentang dengan pasar Jerantut. Oh, kalau datang hari Ahad, ada pasar tani di sini.

Jadi, kalau kebetulan anda berada di Jerantut, cubalah menu ini. Dengar khabarnya, di Raub juga ada menu ini, yer?

Walaubagaimanapun, sokonglah produk tempatan.

.

Isnin, 10 November 2014

Felda Residence, Jerantut

Assalamualaikum.....

Sengaja kita tak memunculkan diri sebab masih geram dengan video buli yang ditunjukkan. Pertama, kenapalah nak terajang pijak anak orang suka2 hati dia jer? Kedua, budak2 yang kena buli tu semuanya pasrah jer makan penendang terajang tu. Tak teringin nak melawan ke? Janji dapat lepaskan diri dan kemudian, bolehlah lari ke pondok pak guard ke...rumah cikgu ke.....

Entahlah, Adam tak masuk asrama. Kata orang, belum kena belum tahu....

Ok...cerita kemudianlah yer.

Ini kisah 2 minggu lepas yang mana kita bercuti jari Jumaat dan sambung ke minggu depannya. Sebenarnya cuti untuk menyediakan pakaian dan apa sahaja keperluan hubby kerana beliau akan menuju je Felda Residence di Jerantut, Pahang ini untuk kursus Team Building syarikat.

Tapi, bila tiba di Melaka hari Khamis malam Jumaat tu, tiba2 hubby suruh pergi sekali. Wah, another last minute plan? Wadduhhhh!!

Kami try call ke resort untuk bertanyakan jika ada kekosongan chalet. Memang ada, tapiii, bukan yang berapa baik keadaannya kerana chalet yang telah dibaik pulih semuanya memang penuh dan penuh dan penuh. Alahai...belasah sajalah....Janji ada tempat untuk tidur dan mandi. Harganya selepas diskaun cuma RM120.00 untuk satu malam.

Maka selepas kelam kabut menyelesaikan berbagai2 urusan pada hari Jumaat, kami pun bertolak ke Jerantut dari Melaka selepas Maghrib. Kami tiba dalam jam 12.30 malam.

Dah lengang. Dalam perjalanan tu, reception counter called, beritahu kami yang kunci bilik kami akan diserahkan pada pengawal keselamatan kerana waktu kerja mereka berakhir pada jam 11.00 malam. La...macam tu pula. Ingatkan 24 jam. Mungkin kerana biasanya tetamu mereka adalah daripada pakej khas ataupun berkumpulan, maka mereka jarang menerima tetamu walk-in. Maklumlah, lokasinya jauh di tengah2 ladang Felda itu.

Urusan check-in hanya diuruskan pada esok harinya. Tak perlu deposit. Bayar lum sum jer untuk 2 malam tu...hehehe. Koboi dan sempoi....

Gambar bilik memang kita tak ambil. Lebih kurang macam gambar dalam website jer. Cumanya betullah, chalet kami nun di hujung barisan. Keadaan chalet macam anda balik kampung dan tinggal di rumah papan lama milik nenda anda.... So, pandai2lah imagine rumah kayu kampung yang basic dan sederhana. Syukurlah ada tandas yang berfungsi....

Tak mewah, tapi mungkin kita ni anak kampung, so kita tak berapa kisah sangat lah. Lagi pun memang dah last minit sangat. Tak payah komplin banyak2 sebab dah diberi tahu awal2 dan kami sendiri yang bersetuju. Kalau ada sesiapa yang nak selesa, sila booking awal2. Ada bilik jenis chalet dan ada bilik jenis hotel juga. Pilih lah...


Antara aktiviti team building syarikat hubby ialah ini...flying fox. Tak tinggi mana pun, tapi ramai rupanya yang gayat sampai teresak2 menangis. Ini, kita nasihatkan hubby, tak perlu join. Jangan ambil risiko....dan management mereka pun setuju....

Pagi hari pertama tu hubby dah kena berperang dalam game paintball. Lebam sikit2 jer la sebab hubby ambil jalan selamat dengan menembak sambil meniarap disebalik batang pokok...hehehehe.

Mereka pergi caving juga. Setengah hari, sempat meneroka 3 gua. Dan makanan tengahari disediakan pihak hotel di dalam gua. Buffet spread lagi... Ha, mana nak dapat lunch dan piknik dalam gua sambil dilayan waiters dari hotel kan...?

Yang lain2 tu hanyalah game biasa management untuk team building seperti yang di atas tu. Happening juga...hehehe


Oh, disebabkan kita dengan Adam bukan petugas syarikat, maka kami ambil kesempatan untuk berenang. Yess....berenang okeh...tapi kita baru perasan....skill berenang kita makin tumpul...hahahaha. Adam pula yang kena tarik mamanya ke hulu kehilir sebab mama panik kaki tak boleh pijak lantai kolam...hehehehe....

Sebelum tu pagi2 lagi kami dah merayau ke bandar Jerantut. Cari menu istimewa Jerantau yang tiada di tempat lain. Alhamdulillah...berjaya. Sangat memuaskan hati.... Itu nanti kita cerita hari lainlah...

Kami shopping sikit2 di Tunas Manja...hahahaha. Baru perasan ada beberapa barang yang tak dibawa...

Harga chalet kami sekali dengan sarapan pagi yang sangat minima. Gambar di atas ialah menu untuk hari pertama. Hanya 2 jenis itu dan 2-3 jenis kuih.

Kita makan ini...Alhamdulillah,,, dapat juga isi perut. Makanannya agak terasa pedas cilinya. Betul lah kata beberapa blogger lain...

Ha, ada scramble egg yang dah siap digoreng dan ditinggalkan. Hanya kita dengan Adam yang ada di situ sebab guests lain semuaaanya pakej dan berkumpulan. Maka mereka dihidangkan dengan pakej makanan sendiri....

Kami bermalas-malasan disitu sebab tak ada apa yang nak dikejar...maka bakarlah roti juga...
Kuihnya sedap juga...dan itu sajalah kuih yang dihidangkan...


Ini roti bakar Adam. Nampak menyelerakan jer yer....

Tapi disebelah lagi tu hitam melegam dikkkkk. Adam tersengih2 jer....


Oklah....seronok juga ke sini. Untuk relaks dalam suasana kampung....bolehlaaa.... Staff semua nya friendly...

.Oklah.... next entry citer pasal makanan Jerantut yer.....

.

Rabu, 5 November 2014

WW : Bullying Culture Has To Ends!












Remark :

There are a few types of bullying,,,,and none of them are acceptable. Let's stop this culture!

Ahad, 2 November 2014

Tahniah Pahang.

Assalamualaikum.....

Oh, kita kurang minat bola. In fact, tak tengok pun game tu malam tadi walau dah rancang juga nak tengok. Tapi disebabkan keletihan dan dah sampai waktu tidur, maka tv yang tengok kita.

Hubby kita ic nya menunjukkan dia warga pahang. Dan kami pun ada cari rezeki di pahang beberapa tahun. Dan masa game ini pun kebetulan kami di Pahang...maka wajarlah kot kami sokong Pahang.

Apa2 pun, knowing TMJ.... dia takkan berputus asa. Bukti dia raja yang disayangi..

.
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink