Restoran Mayang Sari Steamboat Port Dickson

3 comments
Assalamualaikum.....

Kejadian yang dah lama berlalu.

Kami adik beradik tong-tong untuk majlis makan malam ni. Kami nak cuba restoran steambot yang ada di PD ni, jadi kami tempah Mayang Sari di Batu 2, bedekatan dengan Bagan Pinang. Pertama kali nak cuba...Ada grill dan steambot.


Kek di taja oleh adik bongsu saya. Surprise, ada wish untuk UPSR Adam juga. Tengkiu soo much.


Steambot di sini bukannya buffet. Ianya adalah set. Jadi kami kena pilih set yang mana. Pilih satu set besar dan satu set kecil. Yang dalam gambar ni ialah set besar.


Ayah baca doa.... 

Secara keseluruhannya, saya tak recommend steambot set ni. Tak banyak isi. Yang penuh dalam dulang ialah tahu dan fish balls di samping mee dan mee hoon. Kuah sup dan tomyamnya juga sangat tidak memikat. Portion yang dikatakan besar itu, hanyalah sedikit. Mujurlah saya tiba awal untuk meninjau persiapan kerana kami telah tempah seminggu awal. Jadi bila saya lihat hanya itu hidangannya, saya cepat2 pergi tinjau menu ala-carte yang lain. Saya pilih ikan untuk dikukus dan sotong untuk goreng tepung. Saya tambah nasi goreng cina untuk 2 hidangan besar lagi. Sekurang2nya tiadalah nampak 'kosong' masjlis tu hidangannya.

Hubby masa ni tak dapat join kerana masih dalam flight pulang dari Bangkok. Lepas habis majlis, saya terus ke KLIA untuk pick-up hubby dengan Adam dan terus pulang ke Melaka. So, saya beritahu hubby, tak ada yang nak di ralatkan kerana tidak berapa kena dengan expectation kami.

Anyway, jadilah untuk get together. InsyaAllah, lain kali, kita plan yang bagus sikit.

.

Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

3 thoughts..

aby berkata...

Salam aziela,
Nk buat mcm mana,
Klu dh di serve dpt mata, mkn aje la.
Suka tk suka kena byar juga kan..
Dr PD ke sepang tk la jauh mana ..
Apapun,
Yg penting get together among relatives tu

aizamia3 berkata...

Kena pilih set.. eemm.. tak berapa menarik..

Sukma berkata...

Harga ok tak...? Kadang2 apa yg kita nak mmg tiada...