Perkahwinan Adik bersama Yahanana Events

1 comment
Assalamualaikum.....

Wah lama betul saya menyorok diam2 dalam gua. Rasanya saya nak cuba untuk berblog kembali. Sangat rindukan dunia blog. Walaupun saya dah activatekan semula akaun fb saya, tapi feelnya lain dgn blog.

Jadi, izinkan saya pelan2 kayuh untuk cuba catat rekod2 yang ingin saya kongsi di blog ini.

Saya rasa pembaca lama mungkin lama dah lupakan saya. Tapi kalau masih ada, terima kasih banyak2. Semoga ukhuwah kita terus terjalin. Dan semoga ada pembaca baru untuk kita menjalin perkenalan.

Saya sambung catatan saya dari kisah sedih kami tahun lepas ya....

Walaupun kami baru di uji dengan pemergian adik ipar saya, namun putaran dunia tidak terhenti.

3 hari kemudiannya, adik bongsu hubby saya pula melangsungkan perkahwinannya. Bukan sekadar adik bongsu, malah dia lah satu2nya adik hubby. Walau saya masih kesedihan, namun apa yang di hadapan mata ni harus kita laksanakan tanggungjawabnya.

Bapa mertua saya telah 3 tahun meninggal dunia. Maka tinggallah mommy bersama adik beradik hubby seramai 3 orang. Itu saja yang kami ada. Jumlah ahli keluarga hanya 11 orang. Tiada pakcik makcik yang rapat. Mommy pula familynya Chinese.

So, siapa lagi yang boleh bantu selain saya dan hubby? Abang hubby, anak2nya kecil lagi. Adik pula dah jadi pengantin. Walau majlis dikendalikan katerer, tapi masih banyak yang perlu di uruskan.

Pengantin yang terpancar kebahagiaannya..

Saya bergambar dengan Mommy...

Saya suka sangat gambar saya dengan hubby ni

Ok, mai nak cerita.
Al kisahnya saya dan Che Mid ni dah saling mengenali dan mesra dalam dunia blogging. Che Mid ada menjalankan perkhidmatan event management. Teringinnya saya nak berhubung dengan team Che Mid ni.

Bila saya usulkan kepada Mommy tentang pasukan ni, dengan segera Mommy bersetuju. Mommy nak majlis tu berlangsung tenang sambil tetamu berhibur dengan hiburan yang sopan. Gembira betul saya.

Maka perbincangan dan persetujuan pun di capai bersama Che Mid. Memang sangat cemerlang,MasyaAllah. Walaupun majlis kami di kawasan perumahan rakyat marhaen saja, namun kualiti persembahan Yahana Events sangat cemerlang. Dengan nyanyian live yang setaraf artis berbakat tinggi, dengan atur cara majlis yang teratur, dengan kecekapan mereka mengawal situasi majlis...Subhanallah....



Ini antara hidangan pengantin yg disediakan katerer

Seawal majlis nikah lagi, Yahanan Events telah bersedia.

Mujurlah ada bujang berdua ni utk bawa bunga manggar.

Anak dan bapak

Ada kambing bakar yg sangatlah sedapnya berserta side dishes. 

Rakan sekerja Pn Syuhada yg sudi datang dari jauh. Terima kasih sangat.

Katerer siapkan cendol...

Alhamdulillah, majlis berjalan dengan sangat lancar. Saya rasa macam segala aturcara dikendalikan oleh Che Mid. Saya sekeluarga yg kecil ni dah sibuk sangat dengan tetamu. 

Kami sangat bersyukur kerana ada rezeki utk dapatkan khidmat Yahanana Events. Mereka datang ke Melaka dari Kelang tau... Kawan2 mommy, ustaz dan ustazah yg mengajar mommy, jiran2 semuanya sangat memuji Yahanana Events. 

Jadi...selesai juga majlis utk adik kami ni. Semoga mereka suami isteri dapat melayari keluarga mereka dengan bahagia dan keimanan yang teguh. Amiin...

Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

1 thoughts..:

Rozita Ceritaita berkata...

assalamualaikum akak,

tahniah atas pertambahan ahli keluarga ye kak.. akak dah fren dgn saya belum ye dalam fb?

tak pernah lupa pun akak.. tu lama tertunggu bila nak ada entry baru.. alhamdulillah.. welcome back kak!

bagus jugak ada wedding manager ni kan.. semuanya terurus baik.. harapnya masa saya nak menantu esok che mid masih ada buat servis ni lagi..