Terujanyer....

No Comments
Apa itu teruja? Excited... English faham..tapi BM tak faham? Errmm...biasalah kita..banyak sangat bahasa melayu yang baru diwujudkan dari semasa ke semasa... Tapi kita tak tahu sebab dah tak pergi sekolah. Boleh guna ke alasan tu?

Nak citer pasal lain sebenarnya nie. Excited nie..sbb malam nie nak bergerak ke Kuantan. Macam biasalah...aktiviti hujung minggu..travelling. Kalau boleh nak spend as much time as we can dengan family kan. Tapi tak semua yang kita nak kita boleh dapat, so pandai2 laa seimbangkan apa yang kita nak.

Malam nie, first time nak naik bas perjalanan jauh...berdua..hanya dengan anak terunaku itu... heheheh. Yang pasti..dia pun teruja sangat. Dia lagi teruk..x pernah langsung naik bas...hahahhahaa. So, ini adalah pengalaman baru.

Plan malam nie : Habis kerja ( around 6.30 ) terus balik PD ( arrive around 8.00pm ) lepas tu..bersiap... kol 9pm gerak ke Seremban. Bas ke Kuantan bertolak jam 9.30 malam dari Seremban melalui syarikat bas SP Bumi. Tambangnya RM28.00 sehala. Kanak2 dan dewasa, sama harga. Tak silap, ada 2 jer syarikat bas yang pergi ke Kuantan dari Seremban. SP Bumi nie dengan Transnasional. Next time, maybe boleh try Transnasional pula. Tambang Transnasional murah sikit.. 22.00 seorang. Tapi disebabkan malam nie perjalanan pertama, sajer laa nak beri sedikit keselesaan pada Adam. Mama dia pun nak tumpang tido sedap juga. Approximately tiba di bandar Kuantan, jam 1.30 pagi esok.

Doakan perjalanan kami selamat dan diredhai Allah. Semoga kami gembira dalam perjalanan malam ini. Amiin....
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 thoughts..