Makan di Kuantan : Nasi Lemak Kempadang

No Comments
Assalamualaikum....

Hari ni hari Sabtu. Minggu nie kan cuti panjang sikit sebab Hari Pekerja kan. Mungkin ada yang rasa nak bersiar2 dan jalan2 dengan family atau kengkawan. Kalau ada yang sampai ke Kuantan, atau memang berada di Kuantan, maybe nak cuba ubah selera dan angin.

Di Kuantan, kami duduk di area Kempadang. Jadi hubby selalu la survey2 cari tempat makan yang sesuai dengan citarasa kami. Di area Kempadang nie, ada satu warung nasi lemak. Warung nie buka waktu malam jer dan betul2 sebelum Petronas Kempadang.

Tak ambik pulak gambar nasi lemaknya, tapi nasik lemak dia sedapp. Nasi lemak kukus. Paling best ialah ayam goreng berempah. Dia ada jual burung puyuh goreng berempah. Tapi ini atas permintaan jer. Kalau kita order, baru dia gorengkan. Mmg terasa keasliannya.

Minta maaflah..gambar gelap sangat. Tapi bayangan ketulan burung puyuh tu ada sikit2 kan. Lepas tu we all minum pula air nie...


Air ni namanya Air Kathira kalau x silap. Tapi ianya macam air asam boi yang dicampurkan dengan madu dan beberapa bhn lain. Ya Allah..nyaman sungguh rasa air nie. Cuma kita punya taste rasa mcm air nie pekat sgt kemanisannya. Jadi, kita minta air kosong..campurkan sekali bagi ikut selera kita.

Selain drpd tu, kedai nie ada juga jual laksam. Laksam di malam hari adalah susah sikit nak jumpa yer...tapi warung nie ada. Sedap pula tu. Bg yg nak makan benda lain, jgn risau. Goreng2 memang ada. Harga makanan pula memang standard warung. Jadi jangan risau.

Ok, so sesiapa yg nak tukar angin sepoi2 tu, bolehla mampir ke warung nie yer...
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 thoughts..