Jelajah Johor : Dari Mersing ke JB

7 comments
Assalamualaikum.....

Betul2 punya adhoc plan.

Owh, bagi sesiapa yang blur, sila baca di SINI dulu untuk kefahaman yang lebih mendalam yer...heheheheh

Bincang punya bincang kami laki bini, the decision came up to teruskan ke JB. Lagipun, masa di Mersing tu dah petang. Itupun x sure nak tidur kat JB atau nak balik Melaka direct.

Mula2 ingat nak lah merasa naik highway baru Desaru tu kan. Tapi, bila berhenti di Caltex sebelum masuk simpang ke Desaru tu, orang situ kata kalau nak ke JB better ikut jalan biasa melalui Kota Tinggi. Oklah... nak cepat sampai JB punya pasal. Lagipun badan dah letih. Still x sure nak bermalam di JB atau tidak. Tapi untuk precautions, hubby minta kita survey hotel2 yang available di JB and buat reservations in case kami perlukan. Sementara hubby drive melalui laluan yang bengkak bengkok dan berbukit bukau tu, kita terpaksa surfing internet through screen telefon and call operator untuk dapatkan nombor telefon hotel dan sebagainya.

Untuk pengetahuan, kita adalah jenis yang x boleh membaca dalam kenderaan bergerak. Mabuk, pening dan berpusing2 kepala. Tapi hubby kita ok jer... So, dia x percaya la bila kita kata pening tu. Dia kata kita ngada2. Hehehehehhe

Tapi, dalam keadaan yang dah letih, hubby pula memandu, siapa lagi nak buat kan? Kita paksa juga diri untuk surfing dan sebagainya. Kepala macam nak pecah, pandangan mata dah berputar ligat, perut dah rasa nak membuak keluar. At last, kita give up. Tiba di Kota Tinggi, hubby pula yang take over calling sana sini sambil memandu. Kita dah terbaring, melawan rasa mabuk yang teruk tu. Kalau mabuk sebab Adam nak dapat adik, takperlah juga kan (in which impossible sangat). Ini mabuk sebab membaca dalam kereta bergerak. Ceiss, x kellass! Tapi, apa nak buat, dah memang camni sejak kecil. Redha jer lah...

Kami booked a few hotels. Tak pasti boleh sampai ke mana sebab takut sesat dalam JB. Maklumlah, kami memang x biasa sangat2 dengan JB. Hubby pun ingat2 lupa sebab dah lama tak datang situ. So, any one hotel yang kami jumpa dulu, situlah kami landing.

So, first hotel yang kami jumpa ialah Suria Hotel, betul2 sebelah Bluewave. Bluewave dah penuh, so mereka cadangkan Suria nie. Oklah... Nampaklah juga Selat Tebrau tu. Walaupun hubby prefer Pan Pacific, tapi mereka sedang renovate. Even swimming pool pun closed. Kesian kat Adam pula.

New hotel, baru 5 years old. Not big, rasanya 3 star. Memadailah. Yang menariknya, kalau kita like fb page hotel, kita akan diberi diskaun. Something new kan. So, masa check-in, hubby likelah fb diorang kat kaunter tu. Memang mereka akan siapkan fb page kat pc kaunter tu. Nasib baik hubby x close lagi sebab kita nyer fb dah close dah.


Adam dah mula buka beg untuk siapkan homework sekolah.

The 'hall'

The suite.


Kami ambil suite sebab family room dah penuh. Agak kuciwa sikitlah, sebab kecik. Rasanya, kalau tambah RM50 jer, dah boleh dapat 3 kali ganda besar dan better suite di Vistana, Kuantan. Anyway, kami terpaksa ambil extra bed sebab Adam dah besar. Dah tak 'celuih' (muat) lagi nak menyempit dengan kami.

Selepas berehat sekejap, kami keluar nak cari dinner plak. JB ialah sebuah bandar besar. Mesti banyakk sangat tempat makan yang best kan. So, kami mulakanlah pemburuan kami....









bersambung.....
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

7 thoughts..

♥ Vna ♥ berkata...

saya rasa last saya gi JB masa saya kecik lagi kot :)

wahh hebatlah adam siap bwk homework lg heheheee

Zurina berkata...

cuti2 malaysia...best gak kan. Kita samalh aziela...akakpun fening klau baca pe2 ats kderaan. kejap xpe la...tp klau nk mgadap...mmg xboleh...;)

Acik Erna berkata...

assala Aziela..salam kenal..
acik pun sama macam Azi..kalau naik kete.tak boleh membaca ..nak tulis sms pun tak boleh..pening sampai tahap nak muntah..jadinya acik faham sangat apa yang Azi rasa.

Unknown berkata...

wahh..pelajar cemerlang sungguh adam.. siap bawak homework..

saya pun tak berapa boleh membaca dalam keta kak..dulu lagi teruk.. skang da ok sikit..tapi still pening2 gak.. nampak quite besar jugak biliknya kan..

saya yg org jb ni pun tak pass sangat tempat makan menarik kat jb.. balik johor makan air tangan mak je..hahaha..

Tie HT berkata...

as salam,

hebat, siap bawak homework kat sana..kalo akk sure maleh nk pk mende lain dah..nice journey :)

Unknown berkata...

seronok betul bjalan kan kak

xpuas rase kaki nk melangkah

Aziela berkata...

Wina : Sedangkan baru 2 tahun x pergi pun dah rasa lost, Wina

Zurina : pening kan kakkk..

Acik Erna : Ha, betul..betulll! Sms pun tak boleh. Oh, terima kasih sudi jadi kawan di sini.

Rai : Eh, Rai pun sama ekk? Akak ingatkan orang yg otak sains ok.. Er, otak kiri ke kanan ekk?

Tihara : Dia memang macam tu. Tak senang hati kalau homework dia tak siap.

Iffah : Itu jer masa untuk kami bersama.