Nasi Arab Half Moon, Seri Kembangan

2 comments
Assalamualaikum.....

Ok, dah habis bulan puasa ni, kita nak up sikit beberapa entry tentang food pula....

Ini kejadian beberapa bulan yang lepas sebenarnya. Hubby yang bawa. Dia makan di sini masa dia ada kerja di KL. Hubby kata sedap, so dia bawa kita dengan SIL.

Nama restoran ni ialah Half Moon. Bulan separuh gitew. Makanan arab semuanya. Ownernya adalah seorang lelaki Arab yang berkahwin dengan seorang wanita Malaysia. Maka mereka berdua pun mengusahakan restoran ni. Alahai...nak tahu lanjut nanti boleh google jer lah yer.

Ada antara pelayannya yang tak fasih English. Bahasa Melayu apa tah lagi sebab diorang semua pun orang Arab. Masa kami order tu, jadi confuse sikit dia nak faham. Yang ni nak dua, yang tu nak satu, ini satu, yang tu dua sekalikan dalam satu pinggan...macam2 kerenah la. Wah, masalah ni. Bahasa Arab kita dah tentu2 kelaut lah.... Nak tak nak, cuba juga sebut satu persatu perlahan2 order kami dalam bahasa arab... Selamat. Faham juga dia rupanya. Punyalah happy pelayan tu bila kita order dalam Bahasa Arab yang caca marba tu. Terus macam peluru M16 dia bercakap dengan kita lepas tu. Ha..bolehlah faham sikit. Lambat sikit...orang ramai...yang ni dah habis, yang tu ada satu jer lagi....hahahahha. Ok..ok...meh cerita pasal food.


Ini kita punya. Mandy chicken. 

Kita dengan SIL sama2 makan nasi Mandy nie. Alamak..menyesal pula order sorang satu. Big portion. Sengkak rasa nak habiskan. Memang berjam2 duduk situ sebab tak nak membazir...kena habiskan juga perlahan2.

Ada sup kambing hubby order. Nasi dia memang sedap....lembuttt jer. Nasi Arab ni semua lembut2 la kan. Gebu2 gitu.... Tapi kita memang suka Mandy berbanding Khabsa atau yang lain2.

Ini, kita dah lupa apa namanya. Tapi kami share ramai2 sebab nak cuba jer. 

Dua keping roti Arab bakar yang didalamnya ada ketulan daging bakar, cili, tomato bakar dan salad berserta yogurt sebagai sosnya. Kami makan dengan cara koyakkan roti sikit2 dan kepitkan dengan bahan apa yang kami nak....

Ini memang kita dah lama teringin nak makan. Kita teringin nak makan hummus tu sebenarnya. Aduhaiii...memang sedap la.... Yang berlonggok tu bukan nasi goreng yer. Itu adalah daging yang dimasak dengan berbagai bahan lain dan sayuran. Namanya oqda. Cicah dengan roti. Atau makan dengan roti yang kat atas tadi tu. 

Ini hubby punya. Nama dia Half Moon Juice. Mak oiii...pekat melekat. Memang terasa puas hati. Macam makan puree, bukan minum jus dah rasanya. Terbaiikkk.....

Nanti bila ada masa....rasa macam nak repeat lagi. Nak concentrate makan satu2 supaya boleh fokus dengan rasanya. Tak nak banyak2 sekali. Akak konpius....

.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

2 thoughts..

Acik Erna berkata...

kalau luar kawasan ni acik teringin je Aziela..sampainya tidak
tapi acik pernah makan hummus tu..kalau masuk kedai nasi Arab tu le yang acik order

nurizan ahmad berkata...

sedapnya nasi arab..last makan kat putrajaya..bila lah nak makan nasi arab lagi ni..nyuum nyum