Rabu, 18 Julai 2012

Hypermarket GIANT Tidak Hormat Pelanggan...?

Assalamualaikum.....

Yeap, hari nie WW. Tapi kita rasa terpanggil untuk berkongsi kisah seorang blogger merangkap wartawan dan jurugambar terkenal iaitu Hazrey tentang pengalaman beliau dan isterinya menjadi pelanggan di salah sebuah hypermarket GIANT.

Bila terkenangkan semula, kita pun dah terperasan sejak beberapa lama dahulu yang kualiti Khidmat Pelanggan di Malaysia semakin teruk. Melainkan premis atau perniagaan itu adalah kepunyaan negara luar, kita sebagai pelanggan di layan dengan teruk dan kadangkala diperlakukan seolah-olah kita semua bodoh!.

Baca pengalaman beliau di link di bawah ini...

http://www.hazrey.com/2012/07/863-hypermarket-giant-menipu-pelanggan.html

14 ulasan:

  1. huik..cepatnya rabu akak..ke nora yg silal..hari ni selasa ke rabu....

    selasa kan..kan..kan..

    bukan apa..hari rabu soleh kena pi kemo...

    BalasPadam
  2. mmm... peristiwa ditesco yang hampir serupa masih bermain di ruang kepala ni. Teringat kecik2 dulu masa duduk di kampung. Toke kedai melayan pelanggan sambil bergurau senda..

    BalasPadam
  3. mereka ni rata-rata golongan yang tak cerdik akal, begitulah... tak tahu menghormati pelanggan..

    BalasPadam
  4. saya dah baca kak aziela..mmg teruk kan..lepas tu ada jugak terbaca kisah lain tentang giant jugak..ban je giant ni..bukan murah sangat pun barang yg dijual..

    BalasPadam
  5. ok tq kak..nnt saya baca.
    itu adalah salah satu bnda yang akan kami rindui tengtang jepun bila balik malaysia nanti..kualiti khidmat pelanggan malaysia dan jepun mcm langit dan bumi bezanya..huhu

    BalasPadam
  6. atok ponah kojo di Giant dolu2.....bagi atok mungkin tak boleh salahkan pekerja...diorang bekojo dari pagi sampai ke senja kadang2 sampai ke malam...nak melayan cerewet pelanggan lagi....memang ponek...mungkin masing2 kena faham lah tugas masing2...yang pekerja ni pun salah jugak...konolah b profesional...n harap customer pun paham dengan kepenatan pekerja tu jugak...masing2 kono toleransi

    BalasPadam
  7. Eeeeii macam amacam skrang ni kan..

    BalasPadam
  8. mcm mana la slogan berbudi bahasa budaya kiter??
    issyyy tataw if ai yg kena mcm tue...sahih teruk budak tue kena *cheq ni mmg garang ngeee* DUSH

    BalasPadam
  9. hmm CRM kene mantap lagi la mcm ni ..

    BalasPadam
  10. diorg ni kekdang tak mahu respect customer... pelik...

    BalasPadam
  11. Hehe...biasalah tu...manusia tak sempurna...mana2 tempat pun ada....tp yg peliknya makin ramai org yg kerja bahagian servis pelanggan makin tak mesra pengunjung....

    BalasPadam
  12. Nora & Mrs Eady : hahahah, terpublish awal lah pulak...

    Suhana : bahaya kan, entry nie?

    ibundo : Yerlah bundo. Walaupun pakai baju singlet, tapi diorangnya layanan mesra jer kan...

    Sari Yusa : Setujuuu

    Rai : Promo jer lebih diorang nie..


    Kamalia : Itu yg husband akak selalu bebel and comparekan tu

    Suhami : Dari sudut kemanusiaan, memang akak setuju. Tapi dari sudut profesional, akak x setuju...hahahahha

    Nurul Akmal : Tu lah pentingnya sharing2 nie Nurul kan..

    Lady Ayu : Kadang2 kena garang dengan diorang kan...

    Mummy Akmar : Akak setuju...

    Azham : Dimana silapnya agaknya kan

    BalasPadam

http://therainbowjourney.blogspot.com