Saman Hospital...?

No Comments
Yer....aku tau....aku utang banyak story kat sini. Pelan-pelan laa kan...

Tapi..nak selitkan jap. Adik aku kan..si Abg Ngah tu, anak dia last week demam one week non stop, siap cirit birit lagi. So, klinik pun refer ke hospital. Adik aku bawak ke KPJ Seremban. Admit la...esoknya..dapat result...rerupanya kena denggi. Platlet pun dah tinggal 180++. Patut normal count untuk dia, around 200++. Aku advise la...soh bagi minum air 100 Plus, ngan bagi minum sup ketam. Selain drpd tu, disebabkan dia kena cirit birit yang melampau....maka terpaksa drip la dia kan.... Kesian baby tu..sbb cirit birit..demam...sampai bontot dia melecet..merah menyala. Asyik nangis jer....

Tapi....si Abg Ngah tak bagi 100 plus. Dia kata takut tak elok..bercampur ngan ubat hospital. Aku pun dengan degilnya..after the 5th day, bawakkan 100 plus..bagi baby tu minum...sbb platlet makin menurun, walaupun dia dah bagi minum sup ketam before that. Lepas dapat 100 plus tu..esoknya platlet dia naik balik. Fuhh..lega. Alkisah..semalam dia di discharge lah oleh doctor tu dgn level platlet 140++. Aku x paham kenapa dia release kan baby tu sedangkan platlet blom elok lagi.

Last nite plak...anak dia asyik menangis. Pg tadi dia call aku...dia kata anak dia nangis sbb kaki budak tu bengkak. Panggil plak si Yana the nurse. Yana tgk kaki baby tu..dia kata dah bernanah. Bengang laa Abg Ngah. KPJ nyer staff tak reti buat keje ke...?

So, td dia ckp ngan aku....nak saman hospital tu. Aku dah consult cik lawyer kita. Cik Lawyer kata kena ada strong evidence. Adoii...bab nak cari evidence nie yang aku malas nie.

So camner...?
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 thoughts..