Friday, August 29, 2014

Bertimpa2 pula lagi....

Assalamualaikum.....

Kaki kita masih belum sembuh. Jalan masih senget lagi. Memang ambik masa panjang sikit nak pulih seperti biasa kalau ligamen koyak ni kata doktor... Oklah. Pasrah.

Rabu petang kita dh blk PD. Duduk dgn mak. Rehat bnyk sikit. Patutnya kita jaga mak. Ini mak ayah pula jaga kita. Rasa bersalah plus terharuuu sangat. Rasa masih disayangi. Alhamdulillahhh. Disamping tu, dapat berkepit dgn Adam juga.

Oh, tapi disebabkan kaki masih sakit, so kita jalan pun limping lagi. Mandi semalam pun duduk. Maklumlah, rumah mak takder shower. Kena ceduk air pakai gayung. Mada mandi pagi semalam, terajin pula nak basuh tong air. Masa angkat tong, dah tergelincir pula. Terus rasa pandangan kabur, pinggang sakit sangat dan badan semua rasa kebas.

Lepas dah bernafas semula, dah nampak jelas semula, terus kesakitan dekat pinggang tu terus menghentam. Adoiiiii.... sakitnyerrrrr!!!!

Bila berjalan, ada bunyi kuk...kuk... mengiringi setiap langkah. Jalan dah pegang dinding. Langsung tak boleh tegakkan badan. Baring lagi siksa sebab nak kena bengkokkan badan, tapi bila mengiring atau bengkok badan, kaki pula sakit. Ligamen kita masih belum sembuh. Kaki pun bengkak lagi.

Sehari semalam makan ubat tahan sakit. Celebrex 200mg dengan Lyrica 75mg. Pun tidak memberi kesan. Uwaaaa!!!!

Pagi ni pergi klinik. Doc tu.dah pening nak bagi ubat apa. Arcoxia dah tak boleh...kaki jadi sembab.

Last2 dapat Tramadol 50mg jer. Nak pergi urut takut jadi semakin teruk pula. Aduhaiii, minggu depan nak masuk kerja dah. Tak nak la sambung mc lagi...huwaa.

Suggestions pleaseeee.



Psst : Mandi laut boleh membantu tak? Hihihi.


.

Monday, August 25, 2014

Debaran UPSR Semakin Ketara

Assalamualaikum.....

Pejam celik, pejam celik... bulan Ogos semakin berakhir. Bulan September tahun ini paling mendebarkan. Satu2nya anak kami bakal menduduki UPSR.

Sedihnya, mama masih terpaksa menjalani rawatan. Kalau ikutkan hati, sentiasa nak berada di samping Adam. Hanya doa yang mampu mama titipkan buat masa ini.

Mana ibu atau bapa tidak inginkan kejayaan annya kan. Semua ibubapa mengharapkan kejayaan anaknya. Namun harapan itu semata2 kerana ingin melindungi anaknya. Tak mahu melihat kesukaran hidup anak menjelang dia dewasa. Waktu itu ibubapanya sudah uzur atau mungkin telah tiada. Siapalah yang mahu  membantu.

Anyway, Adam sasarkan 5A. Tapi kita tidak mahu mengharap setinggi itu. Apa saja yang termampu olehnya. Dia masih kecil. Proses menuntut ilmu tidak sepatutnya melalui paksaan sehingga menjadi beban. Ianya sepatutnya terjadi atas.keghairahan kita mengumpul sebanyak mana ilmu yang boleh.

Jadi, di minggu2 terakhir ini, kita tak mahu terlalu memaksa Adam. Dia dah mulakan persediaannya 6 tahun lepas. Dia sepatutnya lebih tahu dimana dia sekarang.

Aih.... bila lah boleh jalan semula macam biasa ni.

Sabar Aziela....sabaaarrrr.
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink