Wednesday, April 23, 2014

Kemalangan Kereta Langgar Pokok...

Assalamualaikum.....

Bolehlah refer pada gambar2 di entry pagi tadi yer....

Owh, Alhamdulillah, bukan kami. Cuma kami berada di kejadian. Waktu tu di PD. Kita, hubby dengan Adam singgah di satu warung untuk minum air kelapa dan makan goreng pisang. Tiba2 kami dengar bunyi kuat dan nampak macam habuk tebal berterbangan. Aik, takkan ada orang potong pokok kot...

Sekali sebahagian pelanggan berkejar ke tempat habuk terbang tu. Kami tak perasan sangat sebab duduk di meja sebelah lain warung tu. Bila kecoh2, baru kami tau ada accident. Kami pun pergilah juga ke tempat kejadian. Seorang uncle telefon 911.

Kereta Singapore dengan beberapa orang anak muda keturunan India di dalamnya. Mungkin beberapa keluarga sedang bercuti dan anak2 muda ni nak jalan2 bersama sepupu atau adik beradik mereka. Mungkin dek kerana berseronok dalam kereta, pemandunya hilang kawalan di selekoh situ dan terus menuju masuk ke dalam hutan. Melanggar sebatang pokok nangka yang tinggi dan sedang lebat berbuah serta sebatang tiang elektrik TNB. Bergelimpangan buah nangka atas jalan raya. Mak nangka, bapak nangka, anak cucu dan cicit nangka pun ada.

Ada 2 orang yang cedera, tapi tak parah. Darah penuh kat baju, tapi mereka cepat2 keluar kereta dan berdiri jauh dari kereta sambil lap2 darah. Syukurlah semuanya pakai tali pinggang keledar. Air bag deployed. So, cedera sikit jer la....

Bila dah ramai yang kerumun dan tiada wanita serta anak kecil, kita kembali ke warung. Ala, beberapa langkah jer dari warung.

15 minit kemudian, 2 buah ambulan tiba. Polis sampai dalam masa 5 minit yang pertama.


.

WW : Terbabas Langgar Pokok Hingga Patah Pokoknya

Assalamualaikum.....









Note : Macam biasa, penjelasannya petang nanti yer.. Owh, nampak tak kereta dan orang di celah2 pokok dan hutan tu?

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink