Team Building 2010

No Comments
Ini real life punya gambar ikan tau...aku tak ciplak orang lain punyer web nie...


Macam biasa...every year, company aku ada organize program utk team building. Tahun nie, we all buat di Pulau Tioman pulak. Antara ciri-ciri lokasi team building we all ialah laut...hehehehe. Purposenya ialah air laut yang masin tu boleh membantu relaxkan ketegangan fikiran. Personally, aku agree...memang ada rasa soothing sikit bila berendam dalam air laut.



Tarikh program ialah dari 23-25 April 2010. Lebih kurang 5 hari lepas aku kuar dari hospital. MC pun aku soh doktor pendekkan. Maklumlaahh...nak pergi jalan2...kwang..kwang..kwang....

Tapi sebenarnya risau dengan program. Every year Team Building mmg HR yang organize. And since aku in-charge training, maka arrangements dengan trainer memang aku monitor sikit. Nasib baik la ada colleague yang cekap membantu. Kalau aku tak pergi pun ok...cuma rasa bersalah tetap ada...sebab program nie adalah antara KPI untuk performance aku...uwaaa....


We all bertolak dalam hujan renyai..Jumaat pagi...pukul 2.00 pagi. Naik ferry kat Tg Gemuk, Rompin. Journey sangat jauh and by the time semua org duduk dlm ferry....lena dengan nyenyak sekali. Sampai di Pulau Tioman, pukul 1.30 ptg.


Stay dgn Berjaya Resort...so..oklaa accommodation and transportation...


Sepanjang program...aku ikut sedap aku jer la...maklumlaa...masih dlm recovery. Tp nasib baik game semua light jer...and fun juga la... So..ada laa rasa back to normal life. Tp by the time malam..terus pengsannnnn.....

Snorkeling pun aku rasa mcm tak best. Sama ada ombak besar sgt, atau tempat coral tu x best, atau memang aku x sihat lagi. Baru nak berendam, mula laa cermin muka aku penuh air masuk. Biasanya tak macam tu. Memang aku nyer body balancing belum berapa stabil lagi rasanya.
Walau bagaimanapun....posing...tetap posing.....

Basically...sesaper yang nak pergi tioman...and plan nak stay kat Berjaya tu...berhati2lah. Bukan apa...tempat 'orang'...bukan tempat kita. Jangan gatal2 pergi merayau area yang tak patut-patut. Kang 'orang' tu ikut balik plak...mcm yang terjadi pada group we all. Jenuh committee members mengontrol keadaan. Tapi...tak der laa teruk sangat keadaannya. Macam bergurau senda jer gitu....
Next time..kena bagi peringat kat orang lain laa sebelum pergi memana kan...hmmmmm








Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 thoughts..