Assalamualaikum.....

Aduhai, bukan main sibuk lagi lah saya kebelakangan ni. Bukan setakat ini saja, lagi 2 minggu, saya akan jadi super busy sebab adik perempuan saya akan bernikah. Seminggu kemudiannya, adik ipar saya pula akan melangsungkan majlis pernikahan. Memang super busy saya. Serentak pula dengan 2 orang sepupu rapat saya yang masing2 bernikah dalam dua minggu yang sama itu juga.

Anyway, kita teruskan perjalanan ke Sik, Kedah. Selepas heavy breakfast di Tapah, kami masuk highway. Tapi, daripada Ipoh dah jem teruk sampai tak bergerak langsung kereta. Maka kami keluar ke jalan lama. Ikut waze dan google map saja sepanjang jalan. Redah...berdoa dan enjoy the trip. At last, sampailah kami area Lenggong. Dah melepasi waktu lunch.


Berhenti di sini, nak merasa ikan2 sungai dan ikan air tawar Tasik Raban. Lagipun, berhenti untuk solat dan tandas. Agak selesa juga..



Ada ikan bakar yang besar2. Tapi kami tak ambil pun. Pertama sekali, mungkin kami masih kenyang lagi, tapi paksa diri untuk makan sikit sebab tak tahu bila boleh jumpa pecan lagi lepas ni. Kedua, kami dah biasa makan ikan bakar di Melaka. So, tak berapa mengujakan lagi.


Lauk pauk memang sangat banyak. Tapi, selain daripada masih kenyang, mungkin juga cuaca yang panas dan ditambah dengan sedikit letih dek perjalanan yang mencabar, kami agak kurang berselera. 4 kali saya tawaf untuk pilih lauk. Sama lah dengan Adam dan hubby...


Sambal tempoyak dan sambal belacan, dalam besen terus...


Ikan patin

Ini pinggan saya. Ikan goring, pekasam, dan sayur keladi masak lemak. Sambal tempoyak juga.



Masalahnya, kami sekeluarga agak kurang berselera di sini. Semua lauk2 pilihan kami di bawah standard yang kami selalu makan. Tak nak komplen, sebab ini bahagian lain, masyarakat lain dan budayanya lain. Kita cuma ambil pengalaman. Mungkin pada orang tempatan, ini lah standardnya. Saya juga membaca banyak review yang puji melambung makanan di sini. Tapi, sedikit mengecewakan pada kami.

Mungkin kami kena datang lagi dalam keadaan yang lebih selesa dan waktu yang lebih sesuai. Walau apa pun, saya bersyukur ada restoran yang jadi seperti RnR dikawasan pedalaman ini. Dapatlah kami melepaskan lelah. Alhamdulillah.

Maka, uncertain of our journey, we continued it anyways.

Till then.......



.

Read More
Assalamualaikum.....

Ok now, at the groom's house. Nope...no hall. We are village people...we have sufficient compound for the wedding. No garden wedding, but we had a blessed 'kebun' theme wedding.


The arrival..

Adam held the bunga manggar. Aiyaakkk..no shoes..!

The flower girls..

The silat demonstrator. He was from the Association of Helang Buana.

The kitchen people...the close relative

Kuih koci labu bersantan...highly recommended.



The dishes...nasi beriyani set

Bubur kacang hijau

Nyummsss...

The bride and groom's fish



Udang panjat nenas...perghhh

The wedding cake

Last but not least, the special char koay and potato spring counter...

Sorry for this veryy brief entry...
Enjoy the pics, all


Read More
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama