Apa nak jadi nie Adam?

No Comments
Adam called me yesterday eve. Ini conversation kami :

Adam : Mama tgh buat apa tu?
Mama : Kerja laa..apa lagi. Kenapa?
Adam : Ermm..x der apa. Sajer tnya. Mama dh makan?
( Aikk..sgt pelik. X pernah plak nak ada muqaddimah mcm nie. Mesti ada sbb nie. )
Mama : Dah la lunch td. Nie apsal tanya mcm concern jer nie. Nie mesti ada buat apa2 nie..
Adam : Eh..mana ada!
( Ha..aku dah tau..!! )
Mama : Ha...apa result exam? Oooww...nie mesti dapat teruk nie....
Adam : Ermm..eh..
Mama : BM baper?
( Dgr suara nenek dan atuknya memberikan maklumat dari belakang.. )
Adam : BM Penulisan abang dapat 66%.
Mama : APAAAA?????!!!! Apasal jadi mcm tu? Tak pernah pun?
Adam : Abang dapat B ma. Oklaa tu. Kefahaman abang 78.
(Cepattt jer nk cover line. B utk BM?? Ishh)
Mama : Mcm mana boleh dpt mcm tu?
Adam : Ntah. Abang malas baca buku kot.
Mama : Ha, tauuu tak per. After this, every weekend spend dengan mama, mesti habiskan baca semuaa novel yg ada. And every day during weekend or schoolholiday, mesti buat satu karangan. Story about journey..about fishing, about anything that you do. Used the notebooks yg mama dh beli.
Adam : Ok..ok...nnt abang buat.

Selebihnya adalah markah2 yg lain. Walaupun merosot giler, tp still A, aku x kisah sgt. English pulak yg dia still score. Eisshh..salah aku ke dh off balance? Aku terlebih stresskan abt English kot. BM I assume not a problem for him since mak aku assured me that help him with English and Arab only. BM and other subjects mak can handle. Lgpun my mak is teror dlm BM. Wakil N9 dlm syarahan and pidato tuuu. And so far mmg mak aku ajar tip top jer.  Hmm... whatever pun, tetap salah aku sendiri. Ok..after this, no more leisure for him (and for mee..huhuhuhu). Siaplah dia....!
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 thoughts..