Jumaat, 30 Disember 2011

Selamat Datang 2012

Assalamualaikum.....


Esok merupakan hari terakhir kita semua berada di tahun 2011(alamak, voucher JJ expired esok..). Tahun 2011 Masihi ini tidak mungkin akan berulang lagi. Masa yang ditinggalkan akan terus berlalu pergi..

Sangat banyak yang berlaku dalam hidup kita pada tahun ini. Hubby kita berpindah ke Kuantan pada awal tahun, maka proses untuk mengadaptasikan diri dalam situasi yang baru ini mengambil masa yang agak panjang. Tubuh badan dan minda yang penat juga terpaksa akur dengan hati dan akal. Ada pertembungan pendapat dalam diri kita, lalu membuatkan keseimbangan hormon dan sistem tubuh menjadi porak peranda.

Kita diuji juga dengan ahli keluarga yang bergilir2 jatuh sakit. Aduh, berat sungguh tanggungan di bahu rasanya. Tahun ini, segala ahli keluarga yang sakit, kita uruskan. Syukurlah kita masih berupaya.

Kegembiraan dan kebahagiaan juga seiring dengan dugaan yang melanda. Adat menjadi manusia biasa. Yang penting, kita semua harus redha dan tabah. Bersyukur atas kurniaan Allah. Doakan yang terbaik untuk mereka2 yang menganiaya kita. Bukan hak kita untuk menentukan hukuman, tapi Allah swt yang lebih Mengetahui.

Telah beberapa insiden berlaku pada diri kita apabila kita seolah2 diperlekehkan dan di keji. Alhamdulillah, kita pulangkan segalanya kepada Allah. Biarkan saja ia berlalu. Kerana ianya tak akan menghentikan putaran kehidupan kita. Tapi, semakin banyak kita bersabar, semakin banyak dibentangkan di hadapan kita balasan Allah kepada mereka2 ini.

SUBHANALLAH.. MAHA SUCI ALLAH....

Maka kita tak menjangkakan tahun 2012 akan jadi perkara terhebat dalam hidup kita. Sekadar memohon biarlah segala dugaan dan ujian, kegembiraan dan kebahagiaan adalah setimpal seadanya untuk kita tanggung.

Maka kita ucapkan kepada semuanya....

SELAMAT MENUJU KE TAHUN BARU DENGAN PENUH RASA SYUKUR DAN TABAH...

3 thoughts..:

Azham Vosovic berkata...

Alhamdulillah....moga kita semua dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki lagi pada tahun baharu ini...

sekamar rindu berkata...

salam..

selamat tahun baru..:)

Aziela berkata...

Azham : Beroleh kesihatan yang baik dan kebahagiaan yang tidak bertepi...

Sekamar rindu : T. Kasih

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink