Buffet Ramadhan di Melaka : Casa Del Rio

8 comments
Assalamualaikum.....

Ini kisah dah lama...tapi of course dalam bulan Ramadhan juga la kan...
Kami adakan majlis iftar untuk family hubby. Setakat hubby, Mommy dan adik beradik hubby dan anak2 kami saja. Tahun lepas dah buat iftar untuk family saya di Port Dickson, maka tahun ni ambil giliran untuk family di Melaka pula la.

Tahun ni kami nak cuba Casa del Rio pula. Tak pernah lagi masuk hotel ni. Selalunya kami selesa dengan Ramada Plaza jer, atau Equatorial. Lagipun, sebelum ni dengan hubby di Kuantan,, memang susah nak dapat peluang berkumpul bersama.

Puas saya google dan memilih. Takutnya lah kalau tak memuaskan hati. Maklumlah, kita ni nak bawa tetamu...takutlah kalau ada apa-apa yang tak kena pula nanti. Last sekali, oklah...Casa del Rio sajalah. Restorannya sebelah Sungai Melaka. Tapi saya request untuk duduk di bahagian dalam. Pertama, sebab ada budak kecik. Takut nanti di open space, mereka meragam pula sebab panas. Keduanya, takut hujan....

So, mari tengok makanan... Oh, saya tak elaborate tentang makanan ni semua kali ni yer...banyak sangat. Tak terkejar saya sebab seriously, kerja saya sekarang sangat menuntut komitmen setinggi langit. sampai sakit bahu, sakit pinggang, sakit mata dan sakit jiwa!

Ada kambing golek....
 

Kambing sekor tau...
 

Udang masak lemak dengan nenas. Boleh pula saya bukan main makan lagi nenas dalam gulai ni, walhal saya alah pada nenas. Nanti gastrik. Tapi hak yang ni...elok jer pula.

Bakar2. Tak berapa menarik pun. Tapi, boleeeh laa...

Sup gear box..perghhhh. Saya aim juga menu ni, tapi entah kenapa lupa pula nak ambil.

Ini antara makanan hubby. Kambing, sate dan roti nan tandoori.





Pasta ni, bukannya banyak pun. Pastanya 3 jenis. Spaghetti, macaroni dengan spiral jer. Sos, merah dan putih. Tapi entah kenapa, si Firdaus makan ini sahaja sepanjang malam. Habis jer, dia minta lagi. Lepas sepinggan...sepinggan lagi. Lauk, nasi...lain2 semua, langsung dia tak hiraukan.

Antara desert yang ada. Pie kacang pecan tu khabarnya antara yang tersedap orang lain pernah makan..
 

Senang. Tulis pakai liquid paper atas daun pokok mangga. Tak perlu buang kertas.

Lastly, ini saja yang saya makan....ha..jangan percaya. Anyway, pie pecan nuts tu memang sedap betul la... Saya hanya makan 3 kuih ini, dan lepas tu terus pergi solat dulu. Bukan apa, saya tak selesa nak rebut2 saf dan telekung di surau. Mujur saya pergi awal, memang surau tengah kosong pun. Lepas kami habis solat, barulah menderu orang lain datang. Oh, macaroons tu tak sedaplah. Kena order dengan Mommy ZZZ jugalah gamaknya nanti.


Overall, kami puas hati. Restorannya selesa, parking selesa, suasana sangat mendamaikan dan kami dapat berkumpul dengan selesa sekeluarga walaupun sebiji piring pecah kerana terkena kaki anak buah saya tu. Tapi mereka tak minta bayaran pun.

Saya tak letaklah gambar kami semua...sebab saya tau pembaca blog saya kebanyakkannya berminat dengan gambar makanan kan...macam saya..hahahahha


Ramadhan dah tiba ke penghujungnya. Saya rasa saya belum sempat nak bersungguh2 menggumpul saham akhirat. Kena marathon lepas ni.




.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

8 thoughts..

Anum berkata...

sedapnyaaaaaaaaaaaa

Farah Waheda Wahid berkata...

menarik nih, tapi nak balik melaka time raya...he he he...macam tak sempat jer...

aizamia3 berkata...

kreatif guna daun.. tak membazir kertas.. ;)
kambing.. sepanjang bulan puasa ni ai belum merasa lagi hidangan kambing.. eemm.. ntah bila..

lieyalatif berkata...

kak, tulis name kat daun tu kreatif..... comel jek lieya tgk...

pilihan menu not bad kan kak....mcm2 ade...kambing golek tu tu yg syok tu...ishhh mau bertambah makan...sebab lieya suke kambing...hantu kambing laaa boleh dikatakan heheheehehe....

kalo mkn kat hotel gini tang dessert laa lieya kejar....lagi2 kalo cantik2 kek2...dessertnyer....rambang mate dibuatnyer..semua amik pastu tekulat2 nak mkn hahaahahahah

Kakcik Seroja berkata...

Kakcik pun lebih selesa minum atau makan sikit lepas tu pergi solat dulu kalau berbuka di luar... 😊

zoul dahan™ berkata...

Dah nak habis Ramadan.
Masih takda org nak ajak buka kat hotel.
Alahai...

Selamat mengejar Lailatul Qadar...

Unknown berkata...

teruja tengok pie pecan nuts tu kak.. macam best je.. haihhh... akak kalau buat entry makan kan.. memang terbaik..hehehehe

adianiez AIDA berkata...

teringin sgt nak gi casa del rio ni...
tapi tu la, sebab kita org melaka.
mcm x berbaloi aje dok situ.
da le opis aida seberang tu aje hi hi hi :)