Kadang-kadang jerebu datang tanpa di undang....

9 comments
Assalamualaikum.....

Kecoh sungguh pasal jerebu kan. Port Dickson punya bacaan pun antara yang berbahaya di samping Melaka. Tekak pun rasa perit. Emergency room di hospital2 pun sesak dengan orang yang batuk, demam dan athma.

Oh...kita berada di emergency room Pantai Hospital Ayer Keroh 2 minggu lepas. Admitted dalam wad pada pukul 2.00 pagi selepas menahan sakit di opis KL sejak pagi2 buta lagi.

Sakit...pinggang! Hahahahahhaa....

Mula2 ingatkan muscle jer. Puas la makan panadol extend. Tak jalan, pulun ponstan. Tak jalan, pulun celebrex pula. Bertahan a few hours..lepas tu sakit lagi. Rasa macam nak patah rasanya.

Last2, hubby yang ada audit di Melaka terpaksa drive ke KL, fetch kita dan bawa semula ke Melaka. Reason tak nak gi spital KL sebab tak der siapa nak tolong jaga kat KL. And kami sekeluarga memang dah biasa dengan Pantai di Melaka tu sebab prosedurnya sangat tak menyusahkan.

Hari nie, hari pertama mula kerja.

Owh...ada sedikit slip disc. Tak banyak. Tak kena nerve pun. Tapi sakitnya dok masih terasa sampai sekarang. Bila bersoal jawab dengan doktor dan physiotherapist, puncanya sebab angkat kotak2 berat dan fail banyak2 dengan cara yang salah di opis masa renovation hari tu...

Semoga My Rainbow akan kembali berseri lepas nie..


P/S : Ada yang rindu ker...? Macam nak perasan sikit.


.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

9 thoughts..

Abil Fikri Ahmad berkata...

Laaa, masuk hospital rupanya..emmm..Ubat tu jaga, makan ikut time..Sini pun agak berjerebu gak ni,,dok umah jea bila takde kerja..TAKE CARE yea..

Dr K berkata...

Ada buat MRI ke masa di Pantai?

Which level yg affected?
Saya doakan segera sembuh simptomya...Jgn culas physio ya..:)

zoul dahan™ berkata...

Padanlah senyap sikit 1-2 minggu ni.
Berehat di hospital rupanya.

Slipped Disc dan semakin common sekarang.
Umur 20-30 an pun ada dah kena.
Pelik jugak.

Semoga cepat sembuh...

NzA berkata...

patutlah agak lama menyepi..moga cpt sembuh ye.

RamRamCute berkata...

Get well soon my fren...jangan angkat barang berat lagi...dan banyakkan minum air since haze dah menyerang seluruh negeri ni.... :-)

Rozita Ceritaita berkata...

kat sini pun berjerebu kak.. makin teruk...

rindu gak tapi tak sempat nak singgah je..hehe..

OKje berkata...

Kena berhati hati kot lepas ni bila nak angkat benda berat

Unknown berkata...

Rindu rindu rindu....rindu sebab saya sibuk dan tak sempat nak singgah selalu. Tapi sekarang saya dah cuti semester bolehlah aktif kembali...

Unknown berkata...

Rindu rindu rindu....rindu sebab saya sibuk dan tak sempat nak singgah selalu. Tapi sekarang saya dah cuti semester bolehlah aktif kembali...