Selasa, 6 Ogos 2013

Sahur yang Lemau

Assalamualaikum.....

Tak perasan dah terpublish sedangkan belum tulis apa2. Lagipun, hari nie opis senyap sunyi. Sajalah entry lebih sikit hari ni.

Hari2 terakhir nie, nak mengikat selera keluarga untuk bersahur, memang payah sungguh. Adam dan hubby dah mula bercuti. Disebabkan jarang memasak, kenalah cuba sedaya upaya...



Ikan dan sayur yang baru di beli siangnya, kita terus proseskan. Kacang panjang, goreng biasa jer... Pinggan mangkuk, bercampur aduk. 

Ikan sengokot, separuh masak sos yang simple. Tak tau apa nama. Main lebur jer apa yang boleh. 

Separuh lagi, goreng kunyit jer. Sebatang sosej atas permintaan Adam. 

Mommy masak kari itik pekat. Bawa balik sebekas. Tapi pagi2 nak makan itik nie...ermm..ada kurengg sikit. Ikan dan sayur juga yang laku. 

13 thoughts..:

Kakcik berkata...

Sahur kakcik, kakcik masak yang segera je macam drummet atau nugget - itu pun anak2 dah tak lalu nak makan...

ainnoraini berkata...

akhir2 ni sahur tak selera nk mkn..anak2 pun sama jugak...

Rozita berkata...

saya tadi masak sambal hiris kentang je kak.. dah xde idea... nampak sedap ikan akak tu tp ikan sengokot tu? x pernah dengar namanya...

Teena Tna berkata...

Kalau sahur akak cmni dah 'lemau', sahur saya lagi lah 'lemau'.

Takpe yg penting kita bersahur, ada keberkatan di situ.

che mid berkata...

What!! Sengokot? Iwak opo kui?

Ha ha.. nanti raya akak datang rumah Aziela, hidang ikan tu tau.. nak tengok hensem tak..

p/s : Thanks for your long comments.. very inspiring.. tapi tak yah le sampai sebut tazkirah.. he he terasa macam ustajah pulak ..

aby berkata...

salam aziela ..
klu bersahur, Lemau pun tk apa ..
kita bersahur pun dapat keadaan
mamai juga ..
yg penting kita dah dirikan tuntutan sunat2 ramadan

Aziela berkata...

@Kakcik Entah kenapa agaknya kan Kakcik

Aziela berkata...

@ainnoraini kalau hujung Ramadhan itulah cabarannya kan.

Aziela berkata...

@Rozita Kitorang memang panggil ikan sengokot. Nama lain akak tak taulah Ita.

Aziela berkata...

@Teena Tna Nak menggaringkan lemaulah masak cenggini nie...hehehe

Aziela berkata...

@che mid Iwak sengokot lho Che Mid..hahahahahha. Eh silap, Ustajah Mid... hihihihi

Aziela berkata...

@aby Saya cuba tak melemaukan sahur tu lho kang... Macam tak menjadi jer...

Azham Vsvc berkata...

saya sahur makan dgn telur mata atau telur dadar, dgn sedikit kuah sambal pun boleh...yg penting ada byk nasi putih, sbb sy kena makan byk time sahur hahaha

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink