Selasa, 24 Jun 2014

Sata di Kuantan...

Assalamualaikum.....

Ramai yang tak tahu bahawa di Kuantan pun ada sata. Kalau nak cari sata, mesti pergi Kemaman di Terengganu. Macam kitalah juga dulu2. Nak makan sata jer, terpaksa jauh2 pergi ke Kemaman.

Yang sebenarnya, di Tanjung Lumpur, memang femes la pusat hidupan laut celup tepung dan juga sata ni. Salah satunya, kedai Pak Din nie.


Sata yang berderet bersusun sedang di bakar.


Antara kuih muih lain. Haiwan laut celup tepung pun memang ada kat sini... Oh, ketupat palas tu ialah versi goreng yer.... Cekodok pisang yg hitam legam tu sangat marvelous. 

Ok...nak order, nak tanya direction, nak tanya menu...tanya jer tokey2 dia nie...


9 thoughts..:

Nurzakiah Hanum berkata...

kalau dekat dah terjah

Montana berkata...

bulan posa ni jangan kata sata,tokey sata kita bleh beli oooo..hahahaa...saja singgah mai noo

Kakzakie berkata...

Kakak agak kurang sikitlah dgn sata ni Ziela. Tapi kalau satey kakak suka:)

Rozita berkata...

kak... kegemaran kami jugak tu...

Rai Ourkizuna berkata...

lama gila kot tak makan sata.. T_T

aby berkata...

salam aziela ..
kecik2 jer saiz sata tu ..
makan berapa bijik baru boleh kenyang tu ..

Shamsiah Abdul Rahman berkata...

K.Sham jarang mkn sata ni tp kut mkn pun tunggu bulan posa je la.
Sng jumpa time ni..

Lin Azlina berkata...

mesti try ni.... lps bln poserla gayanya

Sukma Haron berkata...

Tak pernah mkn sata ler

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink