Selasa, 30 Jun 2015

Menu Sahur Mudah ke 3

Assalamualaikum.....

Meh...share sikit menu sahur yang mudah. Saya masak sardin masak lemak cili padi yang x pedas. Cili sikit jer sbb bulan puasa kan. Hubby pula dah sensitif perutnya.

Nak mudah dan cepat, saya masukkan ubi kentang dan kacang panjang sekali. Bangun pagi, tumbuk cili bawang, masukkan dalam kuali dengan air. Sementara mendidih, kupas kentang dan potong kacang panjang. Bila mendidih, masukkan kentang dan sayur. Sementara kentang lembut, saya  goreng ikan bilis garing2.

Lepas tu saya masukkan sardin, santan sekotak dan asam keping. Settle dua lauk...fresh dan panas2.


Ikan bilis ni saya goreng garing, lepas tu angkat. Masukkan pula bawang besar hiris bulat dan cili padi.

Makan panas2....segar biji mata kan...




.

8 thoughts..:

Shamsiah Abdul Rahman berkata...

Tak pasal-pasal ada yang folo untuk sahur ni..

aizamia3 berkata...

Kak.. dah lama tak makan sardin masak lemak cili ladi.. kalau dulu biasa makan ni.. sedapnya..
kenangan dulu menggamit memori..

kakyon berkata...

Ky pun kekadang msk utk berbuka..nak tukar selera. Yg simple tu yg sedap..

Kakzakie berkata...

Ikan bulis goreng tu kakak selalu juga buat Ziela sebab anak-anak kakak memang suka makan ikan bilis goreng berulam timun. Janji jgn pedas sangat.

idzwa kamaruddin berkata...

kannn makna panas-panas ikan bilis tu sedap nyerrrr

Sham berkata...

Dulu mak sy penah msk sadin cmni...huhu ttba plak rindu masakan mak...

dorsett pink berkata...

memang betul2 mudah

elly nadyra berkata...

berselera la sahur lagu ni

saya spesies tak sahur kak
heheheheh

bangun anak2 je sahur
saya minum air ajelah

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink