Makan di Chini, Pahang

2 comments
Assalamualaikum.....

Last 2 weeks, balik ke Kuantan bersama Adam pada hari Sabtu. Masa tu hubby kerja, so kami balik la ke Kuantan. On the way tu, hubby suruh singgah ke Chini dan bawa Adam makan udang galah sebab dia tak pernah lagi ke situ. Dah few times cuba bawak dia, tapi either dah habis, atau kedai tutup. This time, kami sampai ke kedai tu pukul 11 pagi. Lauk semua masih belum sedia. Masih dalam proses memasak. Nak turut perintah suami punya pasal, kita tunggu di kedai tu hingga siap segala hidangan. Ada la dalam 1 jam juga. Tapi tak terasa masa berlalu sebab leka baca suratkhabar dan berbual2 dengan owner kedai suami isteri sambil2 mereka memasak tu.

Kisah nie kita pernah update dulu di entry SINI. Silalah jenguk yer. Sebab masa nie, kita tak dapat nak ambil gambar banyak sebab battery hp dah habis. Si Adam dah mengerjakan hp kita main Angry Birds sampai habis battery.


Kali nie memang kami first hand sungguh. Tengoklah udang galah yang besar2 dan segar nie. Adam memang berselera sungguh. Sedap katanya. Kita bekalkan 2 ekor untuk hubby memandangkan susah nak ke situ selalu.


Ada juga lauk sotong nie. Besar dan segar sungguh. Dapat terus dari Nelayan di Pekan, Pahang. Tapi kita tak makan sotong nie. Adam jer yang makan. Kita makan ikan patin dan udang sedikit saja. Sebenarnya masih kenyang lagi daripada makan kudapan sambil memandu.

Ok, untuk menjamu mata, ini 2 keping sajalah yang sempat di ambil gambar. Yang lain dah tak boleh go dah battery hp tu.

Ada sesiapa yang teringin x?
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

2 thoughts..

Nora Shahaira berkata...

saya...saya angkat tangan ni..nampak tak? sedap nye rupa dia...

Aziela berkata...

Nora: Meh, ikut akak ke Pahang. Pergh...memang menyelerakan.