Dah beberapa kali dah kena macam nie, especially kalau beli melalui drive-through. Tapi, this time, kita geram.
Beli satu set Double GCB tu. Tak menahan, tamak kan. Yang sebenarnya, saja beli double. Konon, kepingan lagi satu tu nak buat snadwich sendiri la kat rumah. Sekali balik rumah, tengok sekeping jer. Cheissss!
Apa2 hal pun, ambil gambar dulu untuk di jadikan bukti. Esok nya kita pergi ke kaunter, tunjuk resit dan cerita masalah. Tapi, kita cari manager dia. Tak mau cakap dengan staff biasa...diorang mesti banyak songel sebab tak tau procedure. Tunjuk jer resit, terus dapat lagi sebijik double GCB. Kira yang semalam punya tu, halal lah...tanda minta maaf mereka. Kita tanya nak tengok gambar tak? Manager dia senyum jer kata tak perlu.
So, kalau ada sesiapa yang beli drive through, check dulu order anda betul ke tidak sebelum masuk gear dan drive terussss. Lagi satu, at least simpan resitnya kalau nak buat tuntutan yer...
P/S : Kita memang akan order air Milo kalau beli fast food.
30 thoughts..
akak kena hari tu ngan kfc, beli snack plate tapi ada seketul jer ayam dalam tu, tapi malas plak nak pegi esoknya... resit plak.. kfc mana bagi resit kalu tak mintak... urmmm... kira anggap takde rezekilah.. huhu
saya pernah kena ada barang yang tak cukup tapi sebab dah jauh dari McD tu, makanya takdelah nak pusing balik.. tapi sekarang, saya mesti tengok dulu sebelum gerak dari kaunter drive through sebab malas nak pusing balik..
Pengajaran: check dulu tapi kalau part burger tu takleh kata apalah.. nak wat camane kan.. tapi bagus jugak amik gambar jadikan bukti dan berurusan terus dengan manager dorang..
Elok jugak kalau kita lebih berhati-hati. Rugi kalau x claim semula. Duit kita tu pun bkn dpt free jer..
dah lama tak makan mc D...anak2 selalu buat hal kalo ke sna...huhuhu!!..jemput ke blog saya ye
http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/
betul tu kak...mmg kene cek..lieya penah tekena...order lain dpt lain...silap resit dah campak mane ntah ....tapi seb baik dpt yg baru kan kak....die jaga laa hati customer mcm tu...bagus2...
Kakak pulak terkena order pizza dari rumah. Bila budak delivery tu dah pergi kami anak-beranak pun bukalah semuanya. Sekali tengok tak ada bread stick. Tengok bill ada - geram tapi abang kata dahlah...
Betul tu. Akak pn pernah kena ttp nk patah blk dh jauh. Mmg kena check betul2.
Bagus kalau alert macam tu. tq for sharing.
Saya pula belum pernah la kena camtu lagi. Setakat ni elok jer ikut order kita. Mungkin ada masanya, depa terlepas pandang tu. Tapi elok juga kalau dapat ditegur...
owh..yela, bagus jugak peringatan mcm nih..cikda selalu tak perasan pun.. tapi McD memamg senang nak ganti barang.. :)
saya penah kena gak jenis macam ni..tapi bukan drive thru la.. ada orang diiorang anggap takde rezeki camtu.. tapi bagi saya hak kita, kita kena pertahankan..
boleh dapat sebijik lagi percuma :)
kalau drive-thru ni tak dan pulak nak check order lagi. sebab kereta belakang dah dok menunggu. cashier pulak dah sibuk tutup tingkap.
Selalu juga kena mcm ni Kak, walaupun bkn kat MCD.. geram tau..hehe..
salam kenal..follow sni #665:)
kami pun selalu kena dgn mcD kak.. selalu mmg check dulu sbb diorg selalu salah ambik order.. mintak whole meal tau2 bagi berger je sebijik errk.. biar lmbt asal betul patutnya...
@Seri Kandi Tanah Jauhar Saya dah beberapa kali terkena dengan McD. Tu yang at lastnya saya tuntut juga tu kak.
@aizamia3 Kalau macam burger double nie, susah sikit nak check kan....
@Shamsiah Abdul Rahman Betullll. Cuma tuntut hak kita jer...
@hazlina Akak pun drive thru jer... Nanti akak singgah blog yer. Terima kasih sudi drop by sini
@lieyalatif Kalau tak dapat baru, akak lancarkan media attack..!!! Hehehehe
@Kakzakie Saya dah pernah terkena la lepas tu saya berhati2 semula tu kak. Puunn terkena juga. Aduhai.
@NzA Lepas nie kena check berkali2 kan kak.
@KakNi Sihat Cantik Dah terkena kak, tu yang alert
@azieazah Untungla Kak Azie tak pernah kena macam tu. Tapi kena berhati2 juga kan kak.
@Cikda Saya tak pernah lagi...ini lah kali pertama. Senang yer diorang ganti.
@Rai Ourkizuna Yer Rai. Kita serupaaaa
@Wan Ahmad Izudean Hak kita...kalau nak ikutkan, yang sebelum2 nie lagi..dah beberapa biji dah dik.
@t.a.t.a La nie akak tak kira dah. Kalau lewat, bermakna servis diorang tak bagus sampai kita terpaksa cek dulu sebelum tinggalkan tingkap tu. Maka diorang kena ada KPI, 0 mistakes. Hehehehe
@aTieYusof Family Terima kasih Atie. Mana2 pun kita kena check kan. Kalau tak, sampai bila2 tak improve.
@Rozita McD Kuantan tu lagilah selalu akak terkena, Ita. Now, biar lambat kan....janji kita dapat apa yang dibeli.
Catat Ulasan