Sabtu, 13 April 2013

Kenangan Kampus : Hari Sukan Matriks

Assalamualaikum.....


Dulu masa di matriks, kami kan tak berapa nak aktif dalam persatuan. Tapi bila adanya hari sukan, pertandingan semua acara adalah di antara blok2. Kami di Matriks tinggal di 6 blog asrama. So, setiap blok ada nama masing2. Bila dah dengan blok, memanglah ukhuwah tu rapat kan. So, semangat ke'blok'an tu macam membara sikitlah. (Sila baca ke'blok'an seperti baca ke'negeri'an).

Acara yang kita masuk ialah tarik tali...hahahahahha. Padahal masa tu taklah bersaiz besar, tapi kami kekurangan warga blok yang bersaiz besar. So, siapa yang ada jer lah... Selain daripada tu, opkos acara perbarisan. Ha, semangat tau cari uniform...hahahahhahaa. padahal cari tudung oren jer...


Ops, jangan cari kita. Tak jumpa punya. Kita pun tak jumpa diri sendiri...hahahahhaha. Tapi, kami dapat 2nd place jer. Cuma acara keseluruhan, kami juara lah. Seronok sangat masa tu. Masa nie juga lah kita belajar bahasa Melayu Sarawak sampaikan orang Sarawak ingatkan kita memang dari Sarawak, padahal tak pernah jejak pun. Sekarang? Ingat 2-3 patah jer. Paling ingat : Manok Goreng...nyummmm!


4 thoughts..:

NzA berkata...

Indahkan kenangan itu...masa kt kolej akak sebilik dgn org Srwk.....dia fasih ckp kelate n akak boleh la sikit2 ckp srwk......nyum..nyum....ayam goreng!!!!

Cik Kamoo berkata...

Sy kat kampus dulu tak aktif sangat, suke hidup dgn dunia sendiri. Pastu masuk KO-K plak yg orang lain tak suke...hujung minggu je keluar masuk hutan pi camping...heheheh

ummiross berkata...

Aziela.. pandai kelakar sarawak ye, kamek pun dolok pun boleh juga kelakar sarawak, sekarang banyak dah lupa.
Manok goreng sedap...nyaman kata orang sarawak.

TiranaAduka berkata...

Salam sis Aziela....
dah lama tak makan daging rusa...
KARIPAP rusa ....? nice sis...
rasanya TA makan daging rusa masa TA kecik dulu ikut atuk kat belukar...

masa tu kecik lagi....erm....teringan gak nak makan...

Pekabar sis...?
TA ok ok je ni.....biasalah orang tercedera ni...tgh baring sesambil BW......jom lunch sis aziela...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink