Isnin, 22 Julai 2013

Memancing di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum.....

Bagi kaki pancing seperti hubby, Ramadhan tidak membataskan beliau daripada meneruskan hobinya tu. Hubby pula, sejak menemui port barunya untuk memancing terus melekat di situ saja. Tak jemu2 disitu kerana dia jarang pulang tanpa hasil.

Contohnya.....

Ikan Gelama

Musim gelama, hubby dapat gelama. Kadang2, dapat siakap, kerapu dan ada juga sekali, rezekinya dapat bawa balik cencaru walaupun sekadar memancing di tepi pantai.

Gelama yang di atas tu agak besar juga...kecuali 2 ekor yang kecil tu. Tengoklah mata2 ikan tu semua. Cantik bersinar dan putih kan....

Kalau dapat fresh macam nie, terus siang dan goreng kunyit jer pun, sedap. Tapi ada juga yang buat masak kari atau ada juga sekadar goreng bercili. Kalau yang kecil2 tu, mak kita suka goreng celup tepung... Makan panas2, ratah macam tu jer sambil hirup secawan kopi o... Pasti memuaskan...

Bagaimana puasa anda hari nie?

Kita tersangatlahhhhh mengantuknya pagi nie. Entah kenapa entah. Dari bangun memasak untuk sahur tadi...segar jer, tapi bila nak gerak ke KL dari PD, bukan main tak menahan lagi mengantuknya. Aduhai..... Kena buat lompat kijanglah jawabnya lepas nie...



29 thoughts..:

Azham Vsvc berkata...

Hehe, kenapa lompat kijang akak? Nak kasi segar bugar eh mata tu? hehehe

Kakzakie berkata...

Mereka yg biasa dapat makan ikan fresh ni Ziela kalau beli ikan dipasar dia pasti rasa kurang sedap..

Kalau kakak ikan gelama suka masak singgang sedap:)

☆♥L@dy @yU♥☆ berkata...

syoknyer masak ikan fresh ekkk
but nak tunggu berjam tue yang tak sanggup....ngeeee...lelaki n memancing memang BFF gituew hukhuk

mama maman aka yana berkata...

kita pun ngantuk.. huhu

BUNDA a.k.a KN berkata...

jarang dapat rasa ikan fresh dari sungai/laut...selalu dari pasaraya jer...

salam ramadhan

ainnoraini berkata...

mesti sedap ikan ni bila masak sebab masih segar bugar...kalau beli kat pasar tu dah keras kejung ikannya tuu...

Pizli Mat Wazip berkata...

Seronoknyaaa...

Deqla Manjew berkata...

wahh untung la memancing di bln puase.. boleh wat menu berbuka.. =)

aizamia3 berkata...

ai pulak dapat ikan fresh dari FIL.. hehehe.. pak mertua rajin memancing :)
kalau en. suami pulak suka mancing udang.

kesoma rai berkata...

saya suka telur ikan gelama.. bila time musim dia banyak lah dapat goreng.. lemak2 gitu..

TiranaAduka berkata...

salam sis
Gelama pisang tu..hehe

che mid berkata...

Ujian dibulan puasa ialah mengantuk, terutama yang bekerja. Mcm Che Mid ni, boleh le tidur disiang hari.. bos kt umah sendiri kan..

Eh, boleh je jemput Che Mid.. calling-calling le.. Insyaallah, Che Mid pun teringin sangat jumpa Ziela..

Nur-nba berkata...

Lompat kijang... biar betul kak.. Apa kata akak sapu je minyak angin cap kapak.. Sure segar-bugar mata tu.. hehehe

TiranaAduka berkata...

lawatan malam

aby berkata...

salam ziela ..
iwak kotok dan iwak lele makan tak?
hu..hu...
apapun rajin huby gi mancing dalam bulan puasa ni ye ..

Aziela berkata...

Azham : Harap2nya segarlah kalau lompat kijang. Nak lompat gajah, confirm x wujud.

Aziela berkata...

Kakzakie : Iyer kan kak...dah lama tak makan gelama singgang. Saya kalau singgang, asyik laa guna ikan kembong atau kerisi jer.

Aziela berkata...

Lady Ayu : Akak selalu ngelat Ayu. Cari tempat redup, lepak sambil baca novel. Janji kita ada temankan dia kat situ.

Aziela berkata...

mama maman : Iyerlah kan...tahap tak berdaya rasanya.

Aziela berkata...

Bunda : Sekali sekala, kak. Salam Ramadhan kembali.

Aziela berkata...

ainnoraini : Tak sempat kena air batu, dah digoreng. Memang sedap manislah rasanya kak... hehehehe

Aziela berkata...

Pizli : Minat memancing jugak kan...?

Aziela berkata...

Deqla Manjew : Dia buat ratah2 jer dik...

Aziela berkata...

aizamia : Hubby akak pula tak suka pancing udang. Tak thrill katanya. (ker...dia tak expert..hehhehehe)

Aziela berkata...

Rai : Akak jaranggg dapat telur dia Rai. Seddap kan..berebut2 kalau ada tu.

Aziela berkata...

TA : La ye ker? Akak panggil gelama jer tu... Kabare wak..?

Aziela berkata...

che Mid : Wah....nikmatnyaaa tidur siang. Macam mak saya. Malam, segar jer kalau nak korek pahala kan... Nanti ada masa, saya akan cuba contact untuk bincang yer Che Mid.

Aziela berkata...

Nur-nba : Cap kapak tu akak tak berapa gemar lah Nur. Tapi minyak buah pala, akak suka. Cumanya, dah habis sapu dah... semacam juga ngantuknya.

Aziela berkata...

aby : Iwak kotok tu opo yo kang? Iwak lele tu yo enak lah kan...

Oh...bila duduk bujang, kerja habis awal, dia singgahlah port memancing dia kejap. Apa jer nak di buatnya kan.

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink