Isnin, 1 Julai 2013

Bersamalah Kita Membantu Kanak2 Yang Di Aniaya Pusat Tahfiz Amal

Assalamualaikum.....

Sebenarnya isu nie dah lama di perjuangkan oleh beberapa aktivis masyarakat. Namun bila wartawan Mazidul Akmal Sidik mula dengan agresif dan lantang cuba membasmi penganiayaan kanak2 ini, ianya sedikit demi sedikit mula membuka mata masyarakat.

Ada yang tak nak ambil tahu.

Ada pula yang kata : Biarlah. Kita sedekah jer. Kalau tak betul, itu urusan mereka dengan Allah.

Betull...!!

TAPI....

Bila anda dah tahu apa masalahnya, siapa dalangnya, bagaimana anak2 ini dimanipulasikan, maka kalau anda masih memberi....itu namanya SUBAHAT.

Bila anda memberi, walaupun niat bersedekah, sedangkan anda dah tahu perkara sebenar, anda sebenarnya memberi 'hasil kepada kanak2 ini. Bila kanak2 ini membawa pulang 'hasil', maka pemanipulasi ini akan meneruskan aktiviti ini.

Kita mohon kepada semua....marilah sama2 hentikan.

Satu saja...

Bayangkan kalau anak anda yang diperlakukan sedemikian....

Tak tahu? Nak tahu lanjut..?

Baca di SINI


16 thoughts..:

Ujie berkata...

Saya dah byk kali sgt jumpa bdk2 ni, yg terbaru Sabtu lepas kat warta bangi. Mmg saya tak penah hulur sbb takmo galakkan manipulasi kanak2. Cuma terkilan sikit sbb tak tanya adik tu dah makan ke belum...

Kalau nak sedekah, carilah saluran lain kan. Yg Pusat Tahfiz Amal ni mmg dah tersebar kepalsuannya.

RamRamCute berkata...

kesian tengok dorang..kalau saya memang tak sampai hati pulak tak bagi..sebab menengok muka dorang tu dh sedih dan sebak pulak rasa.... tapi itulah senjata mereka2 yg tak bertanggungjawab ni....suka2 aje guna budak2 minta sedekah.

aizamia3 berkata...

moga apa yang abg Mazidul usahakan itu membuahkan hasil dan membuka mata banyak pihak..

che mid berkata...

Salam, Che Mid pernah tengok sendiri tempat tu.. semasa tinggal di SP hari tu. Memang nampak macam ok je la. Tapi tak patut kan buat macam tu. Yang Che Mid pelik tu, nape mak ayah masih hantar anak mereka ke sana.. yang anak yatim tu mungkin terdesak kut. Satu lagi, kerajaan tak bertegas sangat sampai benda ni berlarutan..

Eh, nak gosip ni.. memang le tu anak dia, dari isteri ke 3. Tapi kami tak dibenarkan tulis..

Kakzakie berkata...

isu ini bagaikan tidak ada kesudahannya. Ada yg dah pun didedahkan tapi tak lama akan mengulangi kembali. Memang kesian pada anak-anak yg terpaksa melakukan sebab ianya bagaikan satu tugasan buat mereka.

Daddy Ziyyad berkata...

Nak tahu masalah utamanya apa?

Masalah MENTALITI umat Melayu Islam..

Ada yg ambil sikap acuh tak acuh..
Mudah sangat kasihan..
Tanpa usul periksa..
Segalanya nak serah 100% pada tuhan, tanpa ada sekelumit ikhtiar mencari kebenaran...Bila di tegur, melenting..tak boleh terima teguran membina...

NzA berkata...

kesiankan nasib kanak2 yg teraniaya dan ditindas sedemikian rupa........

Azham Vsvc berkata...

sedihnya baca pasal penderitaan kanak-kanak berkenaan :(

Aziela berkata...

Ujie : Kadang2, kalau yg teenager nie, diorang mcm dah di latih apa yg perlu dijawab

Aziela berkata...

RamRamCute : Bila teringat dalang di sebaliknya, serta merta kita boleh keraskan hati.

Aziela berkata...

aizamia : Amiin...

Aziela berkata...

che mid : Saya pun pelik. Kenapa parents dok hantar anak2 ke situ ek?

Ps: isteri ke-3 rupanya yer kak.. Patutlah...hehehehehe

Aziela berkata...

Kakzakie : Sehingga kesihatan dan keselamatan anak2 ini terabai jadinya. Mana hak mereka untuk menuntut ilmu yang sebenarnya?

Aziela berkata...

Daddy Ziyyad : Sangat setuju! Sebab tu lah dari dulu sampai sekarang kita asyik di jajah. Asyik di buli di tanah sendiri.

Aziela berkata...

NzA : Betul kak..kesian.

Aziela berkata...

Azham : Sedih jer tak cukup dik. Kita bantu sama2 banteras, ok.

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink