Selasa, 26 Mei 2015

CKT Lendu, Melaka

Assalamualaikum.....

Sejak dah menetap kembali di Melaka ni, setiap malam kami dating makan di luar. Apa taknya, tiba di rumah dah masuk maghrib. Dengan letih kerja, dengan letih merempit sejam lebih, saya mmg tak larat nak jenguk dapur.

Kami pula hari tu mencuba kedai yang berhampiran dengan UiTM Lendu di Alor Gajah ni.


 Yang paling femes ialah char koay tiawnya. Wah, mmg sedap rupanya.

Saya pernah cuba mee hun sup dia. Memang sedap juga.

Nasi goreng ayam ni feveret Adam. Tapi memang ramai juga yang order menu ni selalu.

Mihun goreng yg simple, tp macam homecook masa kecik2 dulu. Sayur banyak. Saya suka.

Inilah kedainya. Ayang station. Diusahakan oleh.suami isteri. Suami memasak, isteri jaga kaunter dan bancuh air. Ada anak saudaranya yang ambil.order dan hantar pesanan.

Bukan Indon, bukan Siam. Ori orang Melaka bebbb...

.


11 thoughts..:

Rozita berkata...

rindu melaka...bila la boleh pegi lagi...

Rai OurKizuna berkata...

wahh.. memang nampak menyelerakan kak.. meriah dengan bahan..

Kakcik Nur berkata...

Tengok gambar pun nampak macam sedap jeee... :)

Nurzakiah Hanum berkata...

sedapnya

Kakzakie berkata...

Baru betul-betul citarasa tempatan ni Ziela..

Shamsiah Abdul Rahman berkata...

Nikmatnya dapat hidup macam ni..

Nour Adieb berkata...

lom sampai rezeki g nak p cuti2 d melaka

Acik Erna berkata...

boleh cuba ni ziela kalau pi melaka

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata...

alamak.. ni kalu gi melaka sempat tak nak masukkan dalam senarai agaknya.. hihi

ANIM berkata...

selalu bingung nak p makan kalau ke melaka...
asyik2 fast food ajalah...
boleh rujuk ziela lepas ni...leh kan..

adianiez AIDA berkata...

sgt lama dah aida x gi alor gajah...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink