Movie Review : Abraham Lincoln The Vampire Hunter

6 comments
Assalamualaikum.....

Aduhhh, dah tengah hari baru nak up entry. Sibuk yang amatlah hari nie. Ini pun terkelam kabut update sebab jap lagi ada meeting. Esok the whole day ada di luar... Hopefully dapat curi masa utk update.
Anyway, hari nie citer pasal movie jer lah yer....


Weekend yang baru lepas nie, kita spent weekend di Kuantan dengan hubby tanpa Adam. Hubby kena kerja over the weekend and Adam pula ada tuition di PD. So, x bawalah dia. Since Adam takder, we had a date Sat nite. Bolehlah tengok cerita nie, sebab classified as 18. Bdak kecik umur bwh dr no. tu tak boleh nengok. Kalau ikutkan taste kita, memang kita tak berapa suka dengan genre citer mcm gini, tp hubby suka, so apalah salahnya kita temankan.



 Cerita nie tentang Abraham Lincoln yang menyaksikan ibunya mati dibunuh vampire. So, dia terjumpa dengan seseorang yang sanggup latih dia untuk jadi vampire killer. Dia x nak guna senapang pistol semua sebab dia tak berapa mahir. Tapi dia expert guna kapak. So, mengapaklah dia sepanjang cerita nie.


 Bila dah banyak vampire yang dia bunuh, rupa2nya dia baru perasan mamat yang train dia tu ialah vampire juga. Tapi mamat tu jadi vampire sbb ditransformkan secara paksa bila vampire jahat tu bunuh wife dia.
So, dia pun nak balas dendam dgn cara train manusia biasa. Ini adalah kerana vampire tak boleh bunuh vampire.

Ha...kapak nie spesel tau. Dah coated dengan silver sbb nak bunuh vampire. Lepas tu selain dari kapak, ianya juga adalah senapang. Hahahha...funny and surprised bila dia suddenly tembak pakai batang kapak tu...

Anyway, darah memang menyinari filem nie dari awal hingga habis. Ada certain part yang kita tutup muka, tutup mata sebab x sanggup nak nengok....

Ada orang suka..? Sila lah... Not so bad lah....
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

6 thoughts..

Izwa Kamaruddin berkata...

mcm best je nih!

Minah Bunga berkata...

Salam..
minah jenguk Aziela kat cni...:)

NzA berkata...

mesti byk aksi suspen.....

are_lin@yu berkata...

baru tengok cita sangat best!!ayu suka ok..hehe

Unknown berkata...

Xske sgt cte cmni

Kekzamanis berkata...

Lama dah tak tengok wayang sebenarnya.. Selalu klu gi tgk pun suke genre komedi or action.. Klu ada lawan2 cam kungfu tu MM sukalah.. Hehe..