Kenangan Lalu : Kejutan Dari Tersayang

4 comments
Assalamualaikum...

Ok, kita sambung la kisah kita. Eh, ada org rasa nak muntah ke? Maaflah yer. Apa?? Bukan..bukan...bukan nak cari publisiti murahan. Apa sangatlah blog kita nie kalau nak cari publisiti tu. Buatlah apa cara sekalipun, mcm tu juga la blog kita. Seadanya saja. Kita sebenarnya berniat ikhlas. Sekadar berkongsi kenangan dan pengalaman.

Lepas first date, mulalah disusuli dengan dating2 lain. Kami berdating tak lama. Dalam lebih kurang 3 bulan lebih jer rasanya. Feeling pun belum habis develop lagi. Ingat nak go slow la..kenal hati budi orangnya dulu. Tapi disebabkan dia dh jumpa family kita, maka pd satu hari, dia minta izin parents kita, bwk kita balik ke Melaka utk jumpa parents dan family dia. Gulp...giler panik masa tu. First time kan. Dah la baru nak kenal, dh jumpa family pula. Family tu maksudnya segala pakcik makcik dia sebab masa tu cuti CNY. Redah jer la. Alhamdulillah, tiada kejadian yg tak diingini berlaku.

Kira2 sebulan lebih dari peristiwa tu, seluruh umat Islam menyambut Hari Raya. Maka pd Hari Raya pertama, dia call, dia kata family dia nak datang berkunjung ke rumah dan berkenalan pada Hari Raya ke-2. Waaah, berhempas pulaslah kita dan mak memasak. Ngam2 jam 11.00 keluarganya pun tiba. Mak kita adala panggil makcik dan pakcik kita sekali untuk sama-sama menyambut. Kita mcm biasa, pakai baju kurung Kedah formal masa tu. Senang nak bergerak di samping konon nak sopan. Kita pun sama-samalah menyambut. Bersalam-salaman. Eh, tiba2 ada nampak dia datang dengan atuk dan nenek dia sekali. Aih..ramaila pula. Baru nak berkenalan kot. Takperlah. Control ayu ok.. Jadi, orang tua2 berbual di ruang tamu, kita bertungkus lumus siapkan hidangan. Susun pinggan mangkuk, senduk nasi dan lauk pauk segala bagai utk lunch.

Tengah2 berkecah kelam kabut siapkan hidangan tu, pakcik kita tetiba datang dapur. Dia bisik kat kita. "Diorang bawak cincin la..". Eisshh..betul ke? Cincin apa? Takder discuss apa2 pun? Pakcik kita nie mmg suka bergurau. Eishh...buat panik jer. Tak lama tu, mak kita plak masuk dapur.
"Hidang la. Dh tgh hari. Nie ha, diorang dah bawak cincin merisik.." Mak kata. Mak nampak cool jer.
MERISIKK???!!!
Waa..cepatnya.... Kita baru masuk 3rd year belajar. Maknanya ada setahun lebih lagi nak grad. Biar betul diorang nie. Family dia dah ok ke dgn kita? Baru jer pun...

Yer, bila si dia dtg jumpa kita di dapur masa nak ke toilet (cari alasan la tu..), kita tembakla dgn question..kenapa x discuss..itula..ini laa... Dia kata, mak dia dgn family semua discuss nak terus on jer. Tak yah tunggu. Dia pun mmg ikhlas nak jadikan kita isteri. Terharu ok. Tp tu la. Propose dalam dapur, bila dah dapat cincin merisik. Kelakarnya.

Esoknya bila kita pulang ke hostel, menjerit2 satu blok asrama kita tu bila kita tunjuk cincin merisik tu...hahahahah. Excited sangat semua orang masa tu. Kita? Mestilah bahagia juga...heheheh

Hmmm ... Indahnya alam masa tu...
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 thoughts..

Tanpa Nama berkata...

comelnya...best kejutan cam tu...hehehe...moon ari tu sekali merisik dan tunang sekali jalan...

x sangka juga x lama lagi nak jadi isteri orang... ^^'

Aziela berkata...

mOoN : Waa...tahniah, tahniah. Nie, tgh darah manis la yer...hehehehhe.

RamRamCute berkata...

wahhH!! kewlnyer...salute lah .. tapi mesti time tu umpama tiada orang lain dalam dunia ni..yang ada hanyalah dia..betul tak? hehehehe.......

Aziela berkata...

Rahmah : ha...betol..betol...hahahhahah