Khamis, 11 Ogos 2011

Men Tai Ned !

Assalamualaikum.....

Ini adalah dialog di antara Adam dan grandparentsnya di suatu hari. Kejadian di laporkan kepada kita selang 2 hari kemudiannya.

Adam : Nek, men tai ned tu apa?
Nenek : Ha? Err, nenek tak pandai English. Cuba tanya atuk.
(Adam jerit pada atoknya yang sedang menonton tv)
Adam : Atookk!! Men tai ned tu apa?
Atok : Men tai ned?
( Atok segera mencapai kamus dwibahasa )
Atok : Cuba Adam eja.. Atok cari dalam dictionary..
Adam : M - E - N - T - I - O - N - E - D
Atok & Nenek : ( Ketawa berdekah-dekah )
Atok : Ingatkan perkataan apa tadi... Itu sebutnyer 'mentioned'..!!
Atok dan Nenek : Sambung ketawa..

4 thoughts..:

Nora Shahaira berkata...

sama macam izzat...
"kok ke dai"
abahnya heran.."izzat nak kuih akok kat kedai ke"
izzat marah kalau org tak faham cakap dia" bukan..kok ke dai.."
rupa-rupanya izzat belajar dalan Dora the Explorer- crocodile..hikhik..
jgn la email kak..nah 016 304 5373..sekejap je kita pasti berhubung..email nora serabut aaaa...

Aziela berkata...

Nora : Alahai...izzat tu dah tentu la kecik lagi..heheheh. Tp kelakar btol rasa. Diorang ni siap confident lagi kan...
Hah..nnt akak contact awak..hehehehe

Rahmah Ram Ram berkata...

hahahha...klakar la adam ingatkan apa lah yang dia nak sebut kan tu...dah jadi macam bahasa Tahiland pun ada dah...hihihihi

Aziela berkata...

Rahmah : Memang pelik...hahahha. Bapak saya siap rasa down sebab tak pernah dgr perkataan tu...hehehe

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink