Jumaat, 14 Februari 2014

Mohon Sumbangan dan Bantuan. Maahad Tahfiz di Kuantan Terbakar...

Assalamualaikum.....

Dugaan dan ujian dari Allah, kita tak tahu bila akan berlaku. Yang penting, aqidah mesti terus mantap walau apa keadaan sekali pun.

Malam tadi (13hb Feb 2014), Maahad Tahfiz Muhammadiah di Bukit Rangin, Kuantan telah musnah dalam satu kebakaran.

Ada 17 orang pelajar anak yatim ketika itu dan syukurlah mereka semuanya selamat. Namun, kerugiannya adalah 100%.



Sempena hari yang mulia ini, sudilah kiranya ada sesiapa yang sudi menghulurkan derma seringgit dua kepada mereka. Buat masa ini, pelajar2 telah dipindahkan ke Permatang Badak untuk sementara waktu.

Sumbangan boleh disalurkan kepada akaun-akaun berikut :

Nama Pemegang Amanah : Amnan Asri Abdullah (Bendahari MMG Pahang Terengganu)

Akaun CIMB : 7036 5980 65

Akaun Maybank : 1560 9415 3154


Sila e-melkan butiran sumbangan anda kepada : ch3d33n@gmail.com dengan tajuk Sumbangan Kebakaran.



Kita dapat maklumat ini dari Whatsapp group pegawai Sumber Manusia kita. Dan telah di sahkan oleh hubby di Kuantan dengan disaksikan oleh Bendahari PAS Kuantan.


Kita menyeru kepada blogger2 sekalian untuk turut membantu menwar-warkan tentang sumbangan ini. Sekelumit jasa kalian, hanya Allah saja yang membalasnya.



Insya Allah....


.

24 thoughts..:

Nurzakiah Hanum berkata...

besar dugaan kan
sebelum nie kena banjir

Irfa berkata...

tq utk perkongsian

Rai Ourkizuna berkata...

Allahuakbar..besar ujian mereka.. ni ujian utk kita jugak sebenarnya..sama ada nak tolong atau nak tengok je..

Cho Zila berkata...

Insyaallah akan ku sumbangkan.... moga ramai yang sudi hendaknyer..

BUNDA a.k.a KN berkata...

Salam Jumaat..

Kakzakie berkata...

Meremang terus badan kakak Ziela. Selalu yg terjadi maahad. Sedihnya..

Kakak cuba war-war di surau kakak.

sudipVSsenduk berkata...

Innalillahiwainnailaihirojiun.

t.a.t.a berkata...

Innalillahi...

NzA berkata...

Akak pn ada trbaca kt fb. Sedih n moga mrk tabah dgn ujian brtimpa2. Sama2lh kita membantu setakat yg trmampu....insyaallah.

Hanif Idrus berkata...

Semoga semuanya dipermudahkan untuk anak2 ni

aby berkata...

menarik ..
boleh sebarkan kan whatsapp grup aby juga ..
moga yg terlibat dgn kebakaran bersabar dgn ujian Allah ..
berat mata memandang berat lg bahu memikul

Shane berkata...

Hello Aziela, how you doin'?
I regret to read about the fire. Hope nobody was hurt or any fatalities.
Heard of the floods in East coast, hope weather now better.

Aziela, just out of curiosity, old days travelling to Kuantan I would pass by Jerantut, Termeloh. Does the road or h/way still go thru these towns?
And is Tasek Chini as it was or now developed.
My friends and I got lost inside that lake once, ha ha...couldn't find our way out. We were fishing for Tomans.
Have a great week, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Aziela berkata...

@Nurzakiah Hanum Yer, Hanum tau ekk

Aziela berkata...

@Rai Ourkizuna Betul, Rai...

Aziela berkata...

@Irfa Setakat yang saya termampu...

Aziela berkata...

@Cho Zila Terima kasih, kak

Aziela berkata...

@BUNDA a.k.a KN Salam yang penuh rahmat, Bonda

Aziela berkata...

@Kakzakie Kakak, semoga Allah balas jasa kakak dengan rahmatNya. Terima kasih.

Aziela berkata...

@sudipVSsenduk Syukran kak..

Aziela berkata...

@t.a.t.a Syukran dik..

Aziela berkata...

@NzA Yer kak, kita bantulah sedaya kita...

Aziela berkata...

@Hanif Idrus Amiin

Aziela berkata...

@aby Terima kasih kakang....

Aziela berkata...

@Shane Hello Lee. Thank you being here. Things happen. We help if we could.

Travelling to Kuantan? Yeap, we still can use the old road and pass by the towns. If you are not racing against time, it will give you a good experience. But we have highway now. You can reach Kuantan from Gombak at about 2.5 hours at leisure drive.

Tasik Chini is still the way it is. There's a resort though, so it is quite convenient for tourist. But Lee, no more Tomans there. Sad, right? Hey, you can still go to Telok Chempedak with your SYTs. Hahahahah

You stay gentleman, ok.

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink