Khamis, 8 Mac 2012

KL Banjir lagi....

Assalamualaikum.....

Wah, hujan dari petang semalam hingga ke pagi ini tiada hentinya. Kita kerja di Bkt Jalil dan rumah dekat2 situ jer, so tak ler tau menahu pasal banjir. Tapi bila menengokkan keadaan hujan, dah dapat ramal dah mesti banjir teruk kat KL. Betul pun jangkaan kita....

Ramai yang x masuk ofis hari nie sebab kandas di kawasan banjir. Ada yang siap jatuh motor lagi. Kesiannya kawan kita tu... Harap2 tak adalah cedera. Ramai yang amsuk lewat (termasuk kita, hehehehehe) sebab jalan sangat sesak.

Dah berbagai2 cara kerajaan lakukan untuk mengatasi masalah banjir dan juga masalah kesesakan. Agak2nya, perlu x kerajaan buat pertandingan peringkat kebangsaan untuk idea siapa paling bernas dalam menyelesaikan masalah ini? Manalah tahu, idea biasa dari rakyat biasa lebih munasabah daripada idea jurutera terkenal dari merata dunia tu kan....

2 thoughts..:

NzA berkata...

Risau jugak kalau keadaan camni brterusan...pihak brwajib kena fikirkan sesuatu utk atasi keadaan banjir kilat nie....

Aziela berkata...

NzA : Tak pernah selesai masalah nie kan kak...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink