Selasa, 24 Julai 2012

Ramadhan dan Nafsu

Assalamualaikum.....

Apa khabar semuanya? Syukur Alhamdulillah, setakat hari ini, kita yakin semuanya sedang berbahagia dengan bulan Ramadhan. Dapat bersama-sama mengumpulkan sebanyak mungkin pahala dan berperang sehabis daya dengan nafsu masing-masing. Nafsu manusia dalam bulan Ramadhan nie double active tau. So, kita mesti double triple lagi usaha untuk melawannya kan.

Masa puasa nie lah nampak nasi goreng sampai terliur, padahal tiap2 hari tengok tak pernah ada selera pula.

Masa bulan puasa nie lah ada berita hangat pasal gossip pasangan bercinta kat opis sebelah. Bila tengah tunggu azan asar, sempat lagi nak mengumpat kan...?

Masa bulan puasa nie juga lah kita cepaat jer naik angin dengan anak kita yang baru belajar nak puasa. Bila dia merengek2 lapar dan dahaga, kita pula nak tunjuk garang kan...

Owhh..nehi..nehi...

Jangan yer kawan2 sekalian..! (Jangan yer Aziela. Pesanan utk diri sendiri juga).

Jadi, apa yang perlu? Ibadah sebanyak mungkin. Mudah? InsyaAllah... Yang pasti niat untuk beribadah dah ada, tinggal pelaksanaan saja...

Dah mula rancang menu berbuka ke...?

5 thoughts..:

:: Mrs.Eady :: berkata...

heheehehe ~

Rai berkata...

semoga kita dapat menjauhi segala perbuatan yang sia sia dalam bulan ramadhan ni..

alhamdulillah..nafsu makan agak kurang ramadhan kali ni.. berkat tekak tengah tak selesa ni..jimat sikit..pembaziran pun dapat dikurangkan..

Cho Zila berkata...

betoi2 kawallah nafsukan... samalah der jer yang buatkan pahala kurangkan.. sabar2....

Suhami Ahmad berkata...

atok berbuka apa yang ada je...huhu

Aziela berkata...

Mrs Eady : Uikss..hihihihihi

Rai : Alahai..seronoknya nak tambah family members nie..

Cho Zila : Kann...

Suhami : Itu yang afdhalnya...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink