Rabu, 11 Julai 2012

Bila kita berbuka puasa....

Assalamualaikum.....


Pernah tak kita terfikir tentang umat Islam lain yang berada di dalam dugaan Allah?

Jangan terfikir bila tengok kuih dan lauk terbiar di pinggan, tunggu untuk di buang.

Fikir bila nafsu mula memerintah untuk membeli itu ini, untuk memasak itu ini.


Sumber : Apo2 Yolah

8 thoughts..:

Rahmah Ram Ram berkata...

setuju awak..peringatan untuk diri saya sendiri jugak..kalau berbuka tu semua nak di beli tapi makannya tidak..huhuhuhu..tahun ini akan cuba menyekat sedikit nafsu membeli makanan di bulan posa.. :s

zila norazila berkata...

salam kenal dan berziarah disini.nampak blog nie kt dapur ibundo...folow kamu yer:)

msredcheesecake berkata...

MMG SEDIH BACA SOKLAN TU...

gadisBunga™ berkata...

ya Allah....

saya pun rasa nak menitik air mata...

Aziela berkata...

Rahmah : Saya pun harus cuba sedaya upaa menyekat nafsu..

zila norazila : Terima kasih tidak terhingga

msredcheesecake : Sentap hati kita kan...

GB : Sedih kan GB..?

Pearl Kaz berkata...

alhamdulillah.. mmg diajar dari dulu untuk tak biasakan diri pergi bazar ramadhan. makan je ape yg ibu masak kt rumah (nasi+lauk+sayur+buah).. itu pun dah memadai. kadang2 siap bawak ke sahur lg...kalo time belajar pun, pegi bazar beli satu juadah utk berbuka je. kuih muih habiskan kwn punye je. hahaha.. :D

Azham Vsvc berkata...

Sedihnya....sampai nak berbuka dan sahur pun xda makanan...tu la...org Msia suka bazir makanan....sama mcm saya....suka makanan yg mahal2...pdhal org miskin x mkan lagi teruk....huhuhuh

Iffah Afeefah berkata...

Bkn berbuka pon

bile nk mkn pon terkenang2

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink