Khamis, 12 April 2012

Mengapa Acheh di Landa Musibah lagi..?

Assalamualaikum.....

Mulut tempayan memang boleh ditutup. Tapi mulut manusia mana kan mungkin?

Itulah pertanyaan yang menjurus kepada komen dan pendapat yang agak pesimis.

Pada pendapat kita, dah rezeki mereka bertumpah darah di Acheh, yang mana tanahnya adalah laluan gunung berapi, tentulah itu ujian yang nyata. Selagi belum habis lahar terhambur, selagi itulah gegaran akan terus berlaku. Bila habisnya? Wallahua'lam. Kita nampak yang bencana, tapi tahukah kita rahmat dan nikmat mereka?

Dimana saja kita semua berada, pasti ada dugaan yang tersendiri dan rahmat yang tersembunyi. Hentikanlah fitnah dan nista untuk penduduk Acheh. Mereka seagama dan sebangsa dengan kita. Doakanlah yang terbaik.

Hukuman, balasan, dugaan dan ujian itu semua ketentuan Ilahi....




P/S : Tak ada ke yang sudi nak join GA kita lagi..? Sob..sob... Menagih kasih dari pembaca sekalian...

5 thoughts..:

Rahmah Ram Ram berkata...

betul awak..tak baik kita menambahkan lagi cerita yagn bukan bukan pada mereka. Mungkin mereka telah mengambil banyak iktibar dari kejadian yang lepas...

Kamalia berkata...

betul tu kak..kadang2 kita hanya tengok dari segi bencana je, tapi masing-masing terlupa nak tengok di sebalik bencana tu sendiri. mungkin ada hikmah dan rahmat yg seperti akak cakapkan tu.
saya kadang2 sangat jelak dengan komen2 org kita ni..seolah2 mereka yakin yg mereka selamat dari bencana Allah..:(

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

yg pasti dekat sumatra tue mmg ada plate yg bercantum...almost negara yg ada gunung berapi akan jd gempa...benda ni basic jer...but yg pasti kuasa Allah segalanya mungkin...dunia makin tua

mama maman aka yana berkata...

dugaan tak mengenal sapa.. semuanya utk kita berpeluang menbuktikan ketaatan pada Ilahi..:)

H Abadiey berkata...

siapalah kita utk mempersoalkan apa, mengapa, kenapa, bagaimana, siapa @ pelbagai persoalan lagi... Allah maha mengetahui.... tatkala Allah berfirman jadi. maka jadilah ia...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink