Isnin, 7 Januari 2013

Tirana Aduka Beri Hadiah

Assalamualaikum.....

Ya Allah, terperanjat sungguh bila tiba di pejabat pagi tadi dan mendapati ada 2 sampul surat untuk kita. Kedua-duanya dari blogger Tirana Aduka.

Sampul Pertama :

Kerana saya telah menjawab dengan tepat 2 rangkap pantun. Tirana Aduka memberikan 2 rangkap pantun di dalam bahasa Jawa untuk di translate oleh pembaca blognya. Setelah 'menghadiri kelas' Bahasa Jawa dalam blognya untuk beberapa ketika, dapatlah di jawab sedikit sebanyak dan kita tanya pada rakan2 Jawa juga. Tak sangka jawapannya tepat. Kita dapat hadiah berupa satu stack sticker yang berprinted nama blog My Rainbow dan nama blogging kita. Ya Allah, bila masa lah agaknya TA siapkan ni semua kan.






Sampul Kedua :

Kerana saya telah berjaya menjawab kertas exam bahasa. Ada exam okayyy... Tapi Tirana Aduka tak paksa lah. Saja santai2 katanya. Gatal, konon nak try. Sekali ada soalan yang salah jawab. Tapi, tak sangka dapat hadiah juga. Wang tunai pula tu. Segan rasanya sebab tak dapat 100%. Tapi katanya keputusan kita agak cemerlang. So pemberiannya adalah motivasi beliau kepada pelajar2nya.

 Berapa nilainya, tak perlulah kita nyatakan di sini, tapi serius rasa sangat terharu. Tirana Aduka betul2 mengingatkan kita pada arwah atok. Arwah atok pun memang suka bagi2 duit macam nie tau. Walaupun katanya nilai itu tak seberapa, tapi sebenarnya, nilai keikhlasan yang dikirimkan bersama itu memang tidak terbilang.



Bukan itu saja...

Tadi baca blognya, dia promot lagi My Rainbow. Dia cari resipi Nasi Ayam kat sini. Padahal My Rainbow bukanlah blog masak2. Resipi yang ada sekadar selingan sebab kita pun tak berapa mahir memasak. Allahu Akbar TA. Buat susah2 jer...


Perkara2 macam nie, bukan dengan Tirana Aduka saja, tapi dengan semua bloggers. Kita semua bukannya kenal each other pun. Tapi kekuatan blogging tu yang menjalinkan silaturrahim kita semua, yang merapatkan kita dari kenalan kepada kawan kepada sahabat dan akhirnya ada yang seperti keluarga sendiri. Apa tidaknya. Luahan hati, pendapat, keluh kesah, gembira, seronok dan perasaan bangga kerana pencapaian sesuatu semuanya kita kongsi di sini. Sometimes, dengan adik beradik sekali pun kita tak bercerita sedetail ini kan.


That's why I love bloggings.



.



14 thoughts..:

Miz Tia berkata...

subhanallah.. Tirana memang baik :)
miztia juga gak menyangka kemaren dapet pesan bahwa akan ada kiriman yg datang.. tapi belum datang, mungkin karena jaraknya jauh dari malaysia ke indonesia, ya semoga cepat datang dan ditrima ke tangan miztia.. miztia nanti kedatangan bingkisan dari sahabat yang ada di malaysia ^__^


Tirana baiknya, semoga ALLAH membalas kebaikan TA :)

selamat buat ka aziela yaa.. miztia ikut bahagia :)
semoga persahabatan ini semakin erat.

Mrs Velentine berkata...

tahniah

TiranaAduka berkata...

salam sis
Alhamdulillah sampai juga,risau gak tak sampai.
Malu rasanya diri ini.

P/s buat semangat blogging sis.

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata...

baiknya hati Tirana Aduka, Alhamdulillah semoga bertambah murah rezeki..

Nadia Johari berkata...

baik tirana tu..ni nak knal die ni..hehe..saya pun orng jawa jugk..weee..

Suhami Ahmad berkata...

wah hakak....atok dah kembali menyinggah di blog2 cucu atok...gitew....hamboi, berwajah baru...mantap!...hihi

Aziela berkata...

Miz Tia : Syukur Alhamdulillah kerna bersahabat dengan beliau, kan?

Aziela berkata...

MV : tengkiuuuuuu

Aziela berkata...

Tirana Aduka : terima kasih tak terhingga, TA.

Aziela berkata...

Seri Kandi : Amiiin, Kak Sari.

Aziela berkata...

Nadia : Org Jawa gak? Ha, wjibbb follow dia..hehehehehe

Aziela berkata...

Atok : Pheww...lamanyaaaa akak tunggu atok singgah.

Rahmah Ram Ram berkata...

Tahniah awak...

Miz Tia berkata...

@Aziela iya bersahabat , insyaALLAH tali persahabatan kita semua selalu terjaga.

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink