Jejak Patriotik : Ampun Tuanku

6 comments
Assalamualaikum.....

Sebelum start bebel apa2, nak lepas geram dulu tentang blogger dashboard yang baru nie. Sangat2 tak stabil. Tu pasal lah menyampah bila blogspot tukar dashboard nie. Yang lama tu elok jer loading, user friendly and simple. Yang baru nie, selalu sangat reading list tak keluar. Hari nie dia buat hal lagi. Tak keluar reading list. So, macam mana nak BW? Grrrr...gereeemmm niehhh!

Anyway.. semasa weekend minggu lepas yang ada cuti Hari Malaysia tu, kita dengan hubby ambil kesempatan untuk memberi mukaddimah tentang Malaysia kepada Adam. Kebetulan, hari Sabtu tu, hubby ada follow up treatment di hospital di Kuantan tu. Doktor dah buka jahitan operation hubby. Mak oii, ngeri betul masa dengar bunyi gunting tu. Zrassss...dia tarik keluar benang jahit tu.

So, doctor dah sarankan hubby untuk try walking as much as possible untuk mengembalikan fungsi saraf2 yang terlibat tu. Kami terus balik ke KL dan rehat dulu. Esok paginya, terus bawa Adam ke Istana Negara lama untuk pameran Raja Kita. Nak harapkan educational trip dari sekolah, memang tak adalah kan. Kita sebagai ibu bapa nie lah kena pandai2 selitkan educational trip untuk anak.




Tiket masuk berharga RM2.00 untuk dewasa dan percuma untuk kanak2. Jauh sikitlah nak jalan ke dewan pameran daripada gate depan istana tu. Kita sarankan u all datang awal pagi macam kami hari tu. Nyaman jer, konon macam bersiar2 di halaman istana sendiri.. Hahahhahaha

Anyway pameran ini adalah untuk Agong yang memerintah. Kalau next 4 years tukar Agong lain, barang pameran akan bertukar juga.






Sekarang nie, dia punya pengenalan barang pameran semua pakai digital. Senang, ringkas, cantik dan high tech. Bagus Malaysia kan..




Nama pun istana lama kan. Bila datang sini, memang patut sangat Malaysia bina istana baru untuk Agong. Sedih tengok condition istana lama nie.

Father in law kita cerita, asalnya istana lama nie adalah sebuah banglo kepunyaan seorang tauke cina zaman dahulu. Kerajaan beli banglo tu beserta tanahnya dan renovate untuk di jadikan istana. See, memang patut sangat2 bina istana baru. Tak apa, kita halalkan cukai kita untuk bina istana Agung... Tapi kalau cukai yang kita bayar tu untuk masuk poket orang yang mengaku pemimpin, ko tunggulah kat Padang Mahsyar sok. Aku tuntuuttt!

Ops, drift pula...

So, sesuai lah kalau nak bawa anak2. Sebenarnya, kita sendiri pun perlu refresh tentang Malaysia juga sekali sekala kan.

Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

6 thoughts..

RamRamCute berkata...

seronoknya Adam dapat jenjalan..anty rahmah pun belum sampai ke sini lagi...

Ayu Ayunie berkata...

seronok kan dapat tau sejarah penubuhan Agong ni. sy dah pegi dah sbb opis pun kat sin. kalau tak, taktau la jejak tak kaki ke sini.

Unknown berkata...

bile dgr cite bangunan rse sian plak

xpela kan

da buat pon bangunan br tu

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata...

hari tu ada jugak nampak orang ramai2 kat sana tapi malas pulak nak menyeberang.. suka tengok pameran2 macam ni..

Mrs Velentine berkata...

wah bestnye,,,cubit2 nuffnang

Aziela berkata...

Rahmah : Educational..hahahahhaha

sYu: Betul lah Ayu. Seronok pula

Iffah : Itulah kan. Bila tgk sendiri, alahai..siannya raja dan sultan dok bangunan mcm nie.

Sari Yusa : Takper, ada 4 tahun lagi..hehehehehhe

Mrs Valentine : Something yang bermanfaat..