Ahad, 29 Mei 2011

Pemalasss...!!

Assalamualaikum.....



Tgklah gambar kat atas tu. Balik Melaka seminggu atau dua minggu sekali...ingat nak tenangkan fikiran, tapi sampaii jer rumah terus disambut dengan pemandangan nie. Memang geram betul tau.

Selalunya kalau balik Melaka, hubby akan panggil sorang brader nie, tolong mesin rumput dan sama2 kemaskan garden sedikit sebanyak. So, banyaklah sampah kan. Sampah domestik, sumbat kat dalam tong kuning tu dan selebihnya masukkan rumput2 dan daun2 yang kena potong tu. Kadang2 tak muat.. Tu pasal lah letak kat sebelah tong kuning tu. Semua sampah memang telah dibungkus dan diikat dalam plastik sampah hitam.

Tapiiii...orang yang ambil sampah nie, dia hanya ambik yang kat dalam tong kuning tu jer. Tengoklah...dah kosong tong tu...penutupnya dia campak jer. Nnt kalau hujan...air bertakung..ada nyamuk aedes pulak. Semakk tau. Lepas tu..nampak tak daun kering selonggok atas tanah tu. Ha...org yang sapu sampah dan bersihkan tepi jalan tu...dia sapu dan longgok jer. Bukan nak kaut dan buang... Eiii..memang pemalassss...

Tapi, we all dah ckp verbally dgn salah sorang pekerja dia. Nak tengok ada improvement tak minggu yg akan datang nie. Kalau tak ada juga..siaplaa koranggg.... Semua pegawai dan menteri dalam negeri Melaka tu akan dapat surat komplin. Kalau nak rasa tak senang duduk...buatlah lagi macam nie...

Eiii..gerammm...

2 thoughts..:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

akak bayar mereka ke? kalu bayar mereka buat macam ni mmg kena la....kita percaya kat mereka..mereka buat macam ni..memang gak geram la kan kak :)

Aziela berkata...

Hawa : Ini MPAG nie Hawa. Dah tentu kita bayar cukai tanah, cukai pintu semua. Inilah fungsinya kan... Eii..memang geram akak...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink