Rabu, 14 September 2011

Sedihnya bila hilang kawan kerana menjalankan amanah...

Assalamualaikum.....

Nature kerja kita nie memang lah susah sikit. Susah bukan kerana berat kerjanya, tapi sebab nak kena jaga kerahsiaan dan menjalankan dan melaksanakan arahan.

Tapi, bila dah bertahun kerja, sedikit demi sedikit, kita mula hilang kawan di syarikat nie dan berganti pula dengan musuh.

Sedih bila terkenang memori lama. Pernah makan bersama, stay back bersama dan segalanya. Namun bila kita menjadi orang yang menyampaikan amanat majikan, tak boleh itu, tak boleh ini, kena macam tu, kena macam nie, kita mula di benci oleh petugas2 syarikat.

Tak fahamkah mereka yang kita pun sama seperti mereka? Kita tak dapat apa2 keistimewaan pun. Malah ada kalanya, kita lebih dipinggirkan dari diberi pengiktirafan berbanding petugas lain. Bila kecewa itu singgah, kita bawa kembali diri dan hati kepada niat asal. Nawaitu adalah bekerja untuk mencari rezeki yang halal untuk ibu ayah, anak dan keluarga. Jangan dikejar kalau bukan rezeki kita. Sabar dan jalankan amanah sebaik mungkin.

Namun, amat sedih bila kawan yang sangat rapat tiba2 dah tak membalas teguran dan senyuman. Malah di balas dengan jelingan kebencian.

Percayalah... HR bukannya tentera majikan untuk mengganas...

7 thoughts..:

Rahmah Ram Ram berkata...

banyakkan bersabar awak lumrah hidup menjadi petugas HR. kemana pun HR pergi di dalam sesebuah syarikat mesti ada yang membenci. STANDARD.

Marina berkata...

lumrah kehidpan....ade je yg tak puas hati...cumer igt satu je..gaji kiter bukan dibayar oleh mereka...amanat lebih penting dr segalanyer...kan?

Suhami Ahmad berkata...

mana2 pun sama kak....kak nak tanyo, akak duduk taman bukit cheng ke>? dekat ke dengan Bandar Uatama Cheng? Aritu dah survey, taman tu ada kuil...jarak dalam 700m dari tapak umah nak beli tu...kuil tu besar macam 2 umah teres...macam eh kak, nak beli x? reply kak blog atok tau....

Aziela berkata...

Rahmah : Padahal kita takder buat apa2 kat dia pun kan. Lainlah kalau kita buang dia keje ke, gantung keje ke..

Aziela berkata...

Marina : Itulah yang memberi kekuatan pada kita selama nie. TQ.

Aziela berkata...

Suhami : Dah reply kek blog atok yoo..

Nora Shahaira berkata...

faham..faham..pernah dipandang serong kerana kita menyampaikan segala tugasan bos..deme kata nora bodek bos suh bg kerja macam2 kat deme..tu baru keje kecik tu..lum keje beso mcm akak ni

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink