Tandas Awam Yang Sangat Bersih di Malaysia

4 comments
Assalamualaikum.....

Kita selalu balik Kuantan dari Melaka, mesti ikut jalan yang lalu pekan Gemencheh, Gemas dan Buluh Kasap. Walaupun dah beberapa kali lau...selalu nampak tandas ni, tapi x pernah singgah.


Tandas nie, di simpang Traffic Light sebelum tiba ke pekan Gemas dan berhadapan dengan sebuah sekolah menengah. Tak ingat apa nama sekolah tu. Tapi sekolah tu macam tinggi sikit di atas bukit.

Suatu hari, hubby kata nak singgah kat toilet nie. Selalunya kami singgah di Petronas jer, tapi disebabkan tak ada nak isi minyak, maka x ada keperluan nak singgah di Petronas. Ada bayaran. Macam biasa, tapi sangat bersihlah dalamnya. Macam masuk spa pula rasanya. Kagum betul kita. Dengan bayaran yang sama macam toilet lain, tahap kebersihan dia pulak jauh menjangkau tandas2 awam di Malaysia nie. Tak percaya? Meh tengok...








Dalam tandas perempuan tu siap ada garden kecil lagi. And di setiap pintu tandas, ada gambar yang menunjukkan tandas tu duduk atau cangkung. Tempat salin baby diapers, bersih dan selesa. Tak gelilah kalau nak letak bantal baby dengan baby kat situ.

So, syabas kepada Majlis Daerah Gemas kerana menyediakan kemudahan yang sempurna begini.
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 thoughts..

☆♥L@dy @yU♥☆ berkata...

Ai khen if kt mesia mmg fobia nk msk toilet
Sbb selalu Kotor n berbau taw
Jenis membayar pun sama
Nk membuang pun x sanggup
Nk jmpa yg betul2 bersih tu 1/10
Betul ni reality toilet kt mesia
Sedey sgt
Patut msk antara toilet plng kotor Dlm top 10 kt Asia.

Unknown berkata...

fuh...da macam tandas hotel kan akak?

Aziela berkata...

Lady Ayu : Kalau masih boleh tahan, memang x sanggup nak masuk toilet2 kat M'sia nie. Even toilet shopping complex pun boleh hanyir bertepek2. Tp sebabkan dh x tahan...drpd kereta jadi toilet, pejam mata jerlah....

P/S : Semalam di KLIA pun, toilet dah sama taraf mcm tandas awam biasa kat tepi jalan..Eishhh... malu betul.

Aziela berkata...

Azham : Akak pernah beberapa kali jumpa tandas hotel berbintang2 yang lebih teruk daripada tandas nie... Tp, yer laa... kurang lebih standard mcm tu la. Best jer... Tak rasa membazir pun tiga posen tu.