Kontroversi Ibu Dera Anak

3 comments
Assalamualaikum.....

Ramai sungguh yang dah memperkatakan tentang video yang tersebar luas tu. Mestilah orang ramai freak out, sebab baru tahu. Walaupun si pelaku yang zalim tu sedang dihukum dalam penjara, tapi public tak tahu. Jadi, bila tengok video tu, melompatlah semua orang. Siapa yang dah tengok, boleh recall perasaan tu. Perasaan geram, terperanjat, marah, sedih, dan pilu yang sangat-sangat.

Manalah kita semua tahu itu video tahun lepas. Mungkin orang yang sebarkan pun x tahu. Menyebarkan video itu, kita percaya bukannya untuk hiburan, tetapi sebagai peringatan tentang siapa kita sebagai manusia. Kita yakin, ada dalang yang bersalah dalam hal ini, iaitu orang yang menyimpan rekod video ini, telah membocorkannya kepada umum.

Yang pasti, bukan individu yang merakam, sebab kalau dia nak sebarkan, dah tentu tahun lepas lagi dah kita saksikan. Siapa yang simpan rekod rakaman ini lagi? Fikir2kanlah....

Cumanya, kalau kita dengar ada bunyi anak menangis disertai dengan tengkingan si ibu atau penjaga, cepat2lah jadi jiran yang busybody sebab ianya mungkin dapat menyelamatkan nyawa seorang manusia. Oh yer, tolong ikuti etika yang baik untuk menjadi jiran yang busy body. Setiap langkah, ada panduannya.

Selamat bermasyarakat kepada semua...
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

3 thoughts..

ain'syaa berkata...

link video tu apa ??

Sha Mohamed berkata...

kadang-kadang x faham macam mane seorang ibu yang emngandungkan anak selama sembilan bulan boleh melakukannya... kasih yang kadang2 termarah dan tercubit anak pun raser bersalah sangat2... inikan pula sampey begitu tingkahnya... huhuhuhu...

Unknown berkata...

tak berani langsung tgok video tu.. x dpt bygkan mcm mana nasib budak tu spanjang dia didera :'(