Jumaat, 4 Mei 2012

Pengalaman di Bersih 3.0

Assalamualaikum.....

Terlalu banyak kita semua disogokkan dengan berita tentang Bersih 3.0. Apa yang betul, apa yang salah masih misteri kerana kita semua tidak berada di situ. Tapi kalau anda percayakan bulat2 apa yang dilaporkan di media tanpa memberi peluang kepada pihak satu lagi memberi penjelasan, anda telah mengabaikan hak asasi manusia. Islam itu agama yang memberikan garis panduan untuk segala aspek. Even dalam kes kecil sekalipun, pihak mahkamah akan panggil 2-2 pihak untuk beri penjelasan. So, kita zalimkah untuk tidak mendengar penjelasan yang satu lagi?

Well, kita bukan sided mana-mana pihak. Entry ini cuma untuk provok masyarakat agar mengambil kira secara keseluruhan sebelum menjatuhkan hukum. Sebabnya... kita dah naik jelak dan muak dengan komen2 negatif tentang Bersih. Bukan nak suruh komen positif, tapi kata2 kejian dari seorang Islam kepada Islam yang lain amatlah memalukan. Dah lupa kah kita apa yang di ajar oleh Rasulullah...? Bagaimana cara Rasulullah berdakwah, walaupun kepada kaum musyrikin? Dah lupa...? Bawa2lah muhasabah.

Oh yer...

Kita bukan nak cerita pengalaman kita. Tapi kita nak ajak pembaca untuk membaca pengalaman seorang gadis yang berani dan berjiwa besar untuk mengetahui kebenaran. Gadis itu tidak memihak sesiapa. Sekadar di dorong perasaan ingin tahu.

Bagi sesiapa yang mampu untuk mengawal minda dan bersihkan hati, bolehlah cuba membaca.

Sila klik SINI.

5 thoughts..:

Rahmah Ram Ram berkata...

setuju tu!!

H Abadiey berkata...

dah baca 2 part kronologi tu.... media mmg x patut sembunyikan fakta sebenar...

Azham Vosovic berkata...

Hehe...saya NEUTRAL...sbb takut sgt dgn politik zaman skrg....

Suhami Ahmad berkata...

time kasih atas link tu kak...atok pun x tahu di pihak mana yang benar

Aziela berkata...

Rahmah : Kan..kan...

H Abadiey : Mereka ada agenda

Azham : Memang menakutkan sungguh kan.

Suhami : Kita memang tak akan tahu sebenarnya...

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink