Isnin, 10 Oktober 2011

Aduhhh! Sakitnya bahu..

Assalamualaikum.....

Dek kerana memandu dalam posisi yang sama terlalu lama dan keadaan duduk yang tidak stabil, maka dari urat tengkok sebelah kanan, hinggalah bahu kita sengal dan lenguh. Hari ini dah masuk hari ke tiga. Dah jadi sakit sampai ke hujung ibu jari tangan.

Terlalu sibuk di hujung minggu dek kerana rutin rumah tangga. Kebetulan, parents in law kita demam teruk. Kesian Mommy dan Ba... Tambah lagi, malam tadi tiba di Kuantan lebih kurang jam 2 pagi dan pagi nie dari Kuantan drive ke KL pula. Ahh.... inilah cabaran kehidupan zaman sekarang.

Tapi, tiba2 teringat nenek kata : Susah kau tu apa sangat? Jalan naik kereta sana sini, duduk dalam air-cond, makan tak payah masak. Nenek dulu kendong anak kecik sambil menoreh.. jumpa rimau, babi hutan dengan nyamuk kerumun. Balik menoreh nak berus kain baju pulak..nak masak nasi lagi..

Ohh..kita sebenarnya banyak sangat komplen. Bersyukurlah Aziela oii......

Alhamdulillah...masih banyak rahmat Allah di sebalik cabaran dan ujian.

8 thoughts..:

Rahmah Ram Ram berkata...

Adusss. . . Bersyukur dengan apa yg diperolehi setakat ini. . . Alhamdulillah. . . Betul cakap nenek awak tu. . . Kita ni aje yang banyak komplen.

Aziela berkata...

Rahmah : Banyak betulnya cakap org tua2 nie...

Mamasya berkata...

Aslmkum Aziela

Betul tu org tua2 dulu susah tak byk ngomel....nak masakpun kena cari kayu api dulu...nak mandi..basuh ambil air dr perigi...byk susah..
re; tkasih atas komen deco kek.kembang kempis akak dibuatnya...hi..hi...

Azham Vosovic berkata...

hahahah....satu das kena kat kita balik kan?

suka dengar org tua2 merepek heheh

ainnoraini berkata...

betul tu...mase nenek kite dulu2 mane ade air paipkann..membasuh pun kat perigi...nak masak pun kene carik kayu api..

Aziela berkata...

Mamasya : Akak...sy sangat terharu sbb akak sudi singgah blog saya... Terharu dapat kunjungan dari blogger hebat mcm akak. Tp..mmg saya kagum dgn akak. Faktor geografi pun x menghalang kualiti hasil air tangan akak...

Aziela berkata...

Azham : Memang betul... Tu baru sikit tu kan..hehehehe.

Cik Bambam berkata...

heheheh.. bagus reason nenek akak.. :P

 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink